نماینده وزیر خارجه روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی به رایزنی درباره موضوعات مختلفی پیرامون اوضاع نوار غزه پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، با تشکیل گروه صلح خاورمیانه که نمایندگانی از روسیه، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا در آن حضور دارند، ولادیمیر سافرونکوف، نماینده وزیر خارجه روسیه در امور خاورمیانه و هادی عمرو، معاون وزیر امور خارجه آمریکا، در گفت و گویی تلفنی درباره اوضاع نوار غزه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دو طرف طی این تماس تلفنی ضمن ابراز خرسندی از رعایت آتش بس میان فلسطین و اسراییل که پس از ۲۲ روز نبرد در روز ۲۱ ماه می‌بدست آمد، درباره موضوعات مرتبط رایزنی کردند.

نماینده وزیر خارجه روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزیر امور خارجه آمریکا به تشریح و مرور اقدامات احتمالی گروه صلح خاورمیانه بمنظور جلوگیری از آغاز مجدد مناقشه مسلحانه پیرامون نوار غزه پرداختند.

ولادیمیر سافرونکوف در این گفتگو ضمن تاکید برضرورت ایجاد شرایط مثبت برای ازسرگیری مذاکرات مستقیم بین فلسطین و اسراییل برای یافتن راه حلی جامع برای مسائل مربوط به موقعیت حقوقی فلسطین بر مبنای قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: این موضوعات باید بگونه‌ای اجرا شود تا اصل دو حکومتی که در آن فلسطین و اسراییل در صلح و امنیت همزیستی کنند، محقق شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: غزه ، فلسطین اشغالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار