یک هیئت صهیونیستی به منظور گفتگو درباره مبادله اسرا با جنبش حماس در هفته آینده به قاهره سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رسانه‌های صهیونیستی از سفر هفته آینده یک هیئت صهیونیست به مصر برای گفتگو درباره مبادله اسرا با جنبش حماس خبر دادند.

شبکه عبری زبان «کان» رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرد: یک هیئت اسرائیلی به منظور گفتگو در مورد تبادل اسرا میان تل آویو و جنبش حماس هفته آینده به قاهره سفر خواهد کرد.

شبکه کان با اعلام این خبر افزود: در صورت دستیابی به توافق میان تل آویو و حماس در زمینه مبادله اسرا، اسیران فلسطینی که از نظر تل آویو متهم به دست داشتن در حملاتی هستند که به قتل و زخمی شدن اسرائیلی‌ها منجر شده است، آزاد خواهند شد.

در حال حاضر حدود ۴۵۰۰ فلسطینی از جمله ۴۱ زن و ۱۴۰ نوجوان در زندان‌های رژیم اشغالگر و ۴۴۰ فلسطینی هم در بازداشت اداری (بدون تفهیم اتهام و محاکمه) هستند.

مقامات مصر تاکنون در خصوص خبر سفر هیئت رژیم صهیونیستی به قاهره واکنشی نشان نداده اند.

بر اساس گزارش این شبکه عبری زبان، تل آویو فهرستی از اسامی ده‌ها اسیر فلسطینی را در اختیار حماس قرار داده و آمادگی خود را برای آزادی آنان به عنوان بخشی از مبادله اسرا میان طرفین اعلام کرده است.

این در حالی است که چهار صهیونیست از جمله دوسرباز در اسارت جنبش حماس در غزه هستند.

از سوی دیگر یحیی السنوار، دبیرکل جنبش حماس در نوار غزه روز دوشنبه پس از دیدار با عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات عمومی مصر اعلام کرد یک فرصت واقعی برای رسیدن به پیشرفت در مورد پرونده مبادله اسرا با تل آویو وجود دارد.

یحیی السنوار از آمادگی جنبش حماس برای ورود به گفتگو‌های فوری و سریع برای به نتیجه رسیدن پرونده مبادله اسرا خبر داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم در دیدار با عباس کامل بر ضرورت بازگرداندن اسرا و مفقودان صهیونیست در غزه در کوتاهترین زمان ممکن تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار