معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه از ساخت هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان این استان در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  فرهاد فقیهی معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه  اظهار کرد: در سال گذشته طی تفاهم نامه‌ای میان بنیاد مسکن، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان برنامه و بودجه در استان کرمانشاه یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان ساخته شد.

او افزود: در سال ۹۹ یک صد و ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین در کل کشور ساخته شد و سهم نیازمندان کرمانشاهی ۲ هزار واحد بوده که از این تعداد ساخت یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی به پایان رسید.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: پیشرفت فیزیکی ساخت واحد‌های باقی مانده ۷۵ درصد بوده و طبق برنامه زمان بندی تا پایان تیر ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

او ادامه داد: مجری اصلی این طرح بنیاد مسکن استان کرمانشاه است، استانداری کرمانشاه مقدمات کار و پیگیری بودجه را برای ساخت واحد‌های مسکونی انجام داده و کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان در ساخت ۲۵۰ مسکونی مشارکت داشت.

او  با بیان اینکه تاکنون یک صد و ۱۰ میلیارد تومان کمک نقدی به صاحبان واحد‌های مسکونی پرداخت شده است، افزود: ۴۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۷۰ میلیون تومان تجهیزات، به صاحبان واحد‌های مسکونی پرداخت شده است.

فقیهی بیان کرد: ملاک اولیه در تفاهم‌نامه ساخت واحد‌های مسکونی با متراژ ۵۰ متر بود که یک صد و ۲۰ الی یک صد و ۳۰ میلیون تومان هزینه نیاز دارد، از این مقدار ۸۰ میلیون تومان آن را بنیاد مسکن پرداخت می‌کند.

او  افزود: افرادی که متراژ واحد مسکونی در حال ساخت آن‌ها بیشتر باشد، باید سهم آورده بیشتری از خود داشته باشند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با بیان اینکه مبالغ کمک شده نمی‌تواند به تنهایی برای ساخت یک واحد مسکونی کافی باشد، گفت: کمک‌های نقدی بنیاد مسکن برای کسانی است که اراده ساخت و ساز داشته، ولی توان مالی آن را ندارند.
انتهای پیام/ز

برچسب ها: مسکن ملی ، مسکن مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.