دبیر نمایشگاه اینوتکس به معرفی این رویداد و بیان جزئیات دهمین دوره آن در کشور پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سجاد عباسی، دبیر نمایشگاه اینوتکس در برنامه تلویزیونی «سلام تهران» ضمن معرفی رویداد اینوتکس، اظهار کرد: هفته گذشته دهمین دوره برگزاری رویداد اینوتکس پایان یافت. در کل رویداد‌های مشابه اینوتکس در سراسر جهان برگزار می‌شوند تا فاصله بین استارتاپ‌ها را با شرکت‌های دانش‌بنیان، صنایع و سرمایه‌گذاران را کم کنند. فاصله‌هایی که به آن‌ها فاصله‌ قبیله‌ای می‌گویند.

عباسی افزود: این رویداد‌ها سعی دارند که طی چند روز همه افراد فعال در حوزه فناوری و نوآوری در کشور را فارغ از نوع فعالیت‌شان در کنار هم جمع کنند تا سه هدف محقق شود. اولین هدف این است که سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری افزایش یابد و دوم مشارکت‌ها و همکاری‌ها بین بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و استارتاپ‌ها برقرار بشود. هدف سوم هم ایجاد یک شبکه ملی بین کارآفرینان است که در طول سال می‌تواند منشأ بسیاری از اقدامات مفید باشد.

دبیر نمایشگاه اینوتکس با بیان اینکه در روز اول نمایشگاه ۱۴ میلیارد و پانصد میلیون تومان قرارداد بین شرکت‌های دانش بنیان و صنایع فولاد بسته شد، گفت: نمایشگاه بخشی از رویداد اینوتکس است. در کنار آن بیش از ۲۰ رویداد تجاری برگزار می‌شود تا به هم‌رسانی بین فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور و کارآفرینان انجام شود. یکی از برنامه‌هایی که هر ساله داریم، برنامه ارائه نیاز‌های فناورانه است.

عباسی گفت: در روز اول این برنامه، صنایع فولاد، نیاز‌های فناورانه خود را بیان کردند و شرکت‌های دانش‌بنیانی که حضور داشتند و می‌توانستند این نیاز‌ها را برطرف کنند، اعلام آمادگی می‌کردند و تعامل بین‌شان برقرار می‌شد. 

او با اشاره به اینکه در بخش کافه سرمایه این رویداد ۹۴ میلیارد تومان تقاضای مالی مطرح شد، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های دیگر ما کافه سرمایه اینوتکس است که در این بخش هر ساله بین سرمایه‌گذار‌ها و سرمایه‌پذیر‌ها جلسه برقرار می‌کنیم. امسال در طول چهار روز برگزاری این رویداد حدود ۴۷۰ جلسه سرمایه‌گذاری انجام شد که ۵۵ تا از این سرمایه‌گذاری‌ها در ارتباط بین سرمایه‌گذاران کشور ترکیه و استارتاپ‌های ایرانی بود. در برنامه کافه سرمایه ۹۴ میلیارد تومان تقاضای مالی مطرح شد.

عباسی ادامه داد: برنامه‌های دیگر تجاری در کنار این رویداد شامل رقابت بین استارتاپ‌های سراسر کشور برای حضور در رویداد اینوتکس است. بانک‌ها تسهیلات‌شان را به فینالیست‌های این رقابت‌ها ارائه می‌دهند.

دبیر نمایشگاه اینوتکس گفت: برنامه اینوتکس در طول سال فعال است و استارتاپ‌هایی که نیاز به جذب سرمایه داشته باشند، می‌توانند در سایت اینوتکس در بخش کافه سرمایه ثبت‌نام کنند. اگر تمایل به ارتباط بیشتر با صنایع هم داشته باشند، برنامه ارائه نیاز فناورانه هم در طول سال برقرار خواهد بود که با مراجعه به سایت رویداد می‌توانند از جزئیات آن آگاه شوند.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار