قربان‌پور گفت: تمام تلاش عوامل اجرایی انتخابات در این استان تحقق حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ملک‌محمد قربان‌پور دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تمام تلاش عوامل اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در این استان تحقق حضور حداکثری و گسترده مردم در پای صندوق‌های رای است.

او افزود: انتخابات شورا‌های اسلامی در ۶۵۹ شهر و روستای این استان شامل۶۱۶ روستا و ۴۳ شهر برگزار خواهد شد.

قربان‌پور با اشاره به برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی در ۶۱۶ روستای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از این تعداد ۵۶۷ روستا دارای جمعیت زیر یک‌هزار و ۵۰۰ نفر با شورا‌های سه نفره و ۴۹ روستا دارای جمعیت بالای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر با شورا‌های پنج نفره هستند.


بیشتر بخوانید


او به برگزاری انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: از این تعداد۲ شهر شهرکرد و بروجن با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر دارای شورا‌های هفت نفره و ۴۱ شهر با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر دارای شورا‌های پنج نفره هستند.

قربان‌پور با اشاره به نام‌نویسی ۹۳۳ نفر برای رقابت در شورا‌های اسلامی شهر‌ها و سه هزار و ۸۱۱ نفر برای رقابت در انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌های استان ادامه داد: از این تعداد ۹۲ درصد داوطلبان شهر‌ها و ۹۵ درصد داوطلبان روستا‌ها تایید صلاحیت شدند.

او افزود: ۱۵ خرداد ماه جاری نتایج نهایی داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر‌ها و ۱۶ خرداد ماه امسال اسامی قطعی داوطلبان شورا‌های اسلامی روستا‌های استان اعلام خواهد شد.

قربان‌پور اضافه کرد: داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا از ۲۰ تا ۲۶ خرداد ماه جاری به مدت هفت روز برای تبلیغات فرصت دارند.

او به همزمانی برگزاری ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به صورت همزمان در سراسر کشور اشاره و تاکید کرد: داوطلبان ریاست جمهوری از هفتم تا ۲۶ خرداد ماه به مدت ۲۰ روز فرصت دارند تا نسبت به تبلیغات ستادی خود اقدام کنند.

قربان‌پور افزود: ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ به وزارت کشور پیشنهاد داده تا یک‌هزار و ۱۶۴ شعبه در این استان فعال باشد.

او ادامه داد: انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا در شهر‌های شهرکرد و لردگان به‌طور کامل الکترونیکی برگزار می‌شود.

قربان‌پور با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مرتبط با انتخابات ۱۴۰۰ گفت: روش‌های تبلیغاتی داوطلبان و نامزد‌های حاضر در این انتخابات متنوع و مختلف است.

او افزود: فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان مکلفند به‌عنوان روسای ستاد مقابله با ویروس کرونا و شورای تامین شهرستان، از هرگونه تبلیغات در فضا‌های سربسته جلوگیری کنند.

قربان‌پور اضافه کرد: در انتخابات سال‌جاری هرگونه راه‌اندازی کارناوال‌های انتخاباتی ممنوع است و نیروی انتظامی نسبت به اعمال جریمه‌های قانونی بر اساس ثبت پلاک خودرو‌های حاضر در این برنامه‌ها اقدام می‌کند.

او ادامه داد: تبلیغات انتخاباتی در فضا‌های روباز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، در نظر گرفتن هشت مترمربع فضای فیزیکی به ازای هر نفر و پیش بینی در‌های ورودی و خروجی کافی، مانعی ندارد.

قربان‌پور گفت: ادارات کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی دارای سالن‌ها و فضا‌های روباز در استان مکلف شدند تا مکان‌های خود را به نامزد‌های انتخاباتی معرفی کنند.

او افزود: جلسه‌های داخلی ستاد‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ۱۴۰۰ در شهر‌های با وضعیت رنگ‌بندی قرمز از لحاظ شیوع ویروس کرونا، حداکثر با ۱۵ نفر در شهر‌های نارنجی با حداکثر ۲۰ نفر و در شهر‌های زرد با حداکثر ۳۰ نفر قابلیت برگزاری دارد.

قربان‌پور به لزوم مشارکت گسترده و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای اشاره و تاکید کرد: در این راستا تمهیداتی مانند ارائه اینترنت رایگان، طراحی و اجرای اپلیکیشن رای یافت با هدف حضور در شعبه‌های خلوت در شرایط شیوع ویروس کرونا و برگزاری انتخابات در فضای باز پیش‌بینی شده است.

او یادآور شد: انجام اقدامات اعتماد بخش و امیدبخش با هدف افزایش مشارکت مردم در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ مورد توجه تمامی مسوولان، دست‌اندرکاران و گروه‌های مختلف باشد.

قربان‌پور اظهار داشت: فراهم کردن زمینه‌های برگزاری انتخابات امن و سالم با رقابت و مشارکت بالا در دستور کار تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار