ابتکار گفت: برای تحقق عدالت جنسیتی در اسناد بالادستی، روند آموزش را در نظر داریم که محور‌های متعدد این موضوع مورد توجه است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در برنامه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با آموزش و پرورش با اشاره به محور‌های اصلی مسئولیت دولت در حوزه زنان و خانواده بر اساس اسناد بالادستی اظهار کرد: تحقق عدالت جنسیتی که برگرفته از مفاهیم قرآن کریم و انقلاب اسلامی است، تئوریزه شده از مفاهیم استاد شهید مرتضی مطهری است که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه خانواده و توجه رئیس جمهور به این موضوع، مد نظر قرار گرفته شده است.

او ادامه داد: خوشبختانه هیچکدام از بند‌ها و تکالیفی که داشتیم ناقص نمانده است. البته در اجرا کمبودهایی داشته‌ایم اما در مجموع همکاری مثبتی بود. برای تحقق عدالت جنسیتی در تک تک اسناد بالادستی، روند آموزش را در نظر داریم که محور‌های متعدد این موضوع مورد توجه است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در استان‌ها که برای گزارش یک ساله سفر مجازی و حضوری داریم، مدیران کل آموزش و پرورش گزارش قابل قبولی از بهبود شاخص‌ها ارائه دادند که نشان از حرکتی معنادار است بنابراین در رصد و شاخص پایش‌ها می‌توانیم آثار این همکاری‌ها را ببینیم.

ابتکار تصریح کرد: به منظور ارتقای وضعیت زنان و خانواده، برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است و موضوعاتی، چون آموزش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج را داشتیم. در تمام این استان‌ها این برنامه‌ها ادامه دارد و موضوعی است که مورد توجه و مطالبه خانواده‌ها هم بوده است ، علاوه بر آن گفتگوی بین نسلی هم جایگاه قابل توجهی دارد.

او با اشاره به اینکه در کنار این موضوع توجه به موضوع مهارت‌های زندگی، حقوق، فرزندپروری پر اهمیت بوده و امیدوارم این دوره را با رعایت کیفیت لازم پیش ببریم افزود: در تحقق عدالت جنسیتی و تحکیم خانواده این موافقت نامه های ملی و اجرای کار مهم است تا چالش ها‌ی نسل جوان امروز را بشناسیم و این نسل را به سمت آینده حرکت دهیم.

تقویت نقش دختران در ایجاد فضایی با نشاط از طریق شبکه شاد

در ادامه زهرا پناهی، مشاور امور زنان در آموزش و پرورش گفت: براساس آمار‌ ۷ میلیون دانش آموز دختر و ۵۰۰ هزار بانوی شاغل در آموزش و پروش داریم و از این منظر توجه به زنان ضروری است.

او به برنامه های در نظر گرفته شده برای زنان اشاره کرد و افزود: از جمله این برنامه‌ها، تقویت نقش دختران در ایجاد فضایی با نشاط بود، همچنین توجه به هویت یابی و شکوفایی هم از دیگر اهداف بود که از طریق شبکه شاد محقق شد.

مشاور امور زنان آموزش و پرورش، افزایش مشارکت اجتماعی دختران دانش آموز از طریق برگزاری کارگاه‌ها را مورد توجه قرار داد و گفت: علاوه بر آن شناسایی و جذب دختران بازمانده از تحصیل را جزو برنامه هایمان داشتیم. همچنین ارتقای مهارت‌های گفتگو و ارتباط موثر، آموزش مهارت‌های کودکیاری از دیگر برنامه‌هایی بود که برای دانش آموزان مورد توجه قرار دادیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.