مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتشار دهنده فیلم شکار بز وحشی در شبکه‌های اجتماعی به همراه یک نفر دیگر شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌های گذشته فیلمی از شکار بز وحشی در شبکه‌های اجتماعی استان کهگیلویه و بویر احمد دست به دست می‌شد که واکنش تند دوستداران محیط زیست طبیعت و حیات وحش استان را به همراه داشت.

سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: فرد خاطی شناسایی و به همراه یک نفر دیگر دستگیر و اعمال قانون شده است.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه، عصر چهارشنبه پنجم خرداد ماه جاری حین گشت و کنترل منطقه حفاظت شده خائیز متوجه صدای شلیک گلوله می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ماموران تا پاسی از شب در پی دستگیری متخلفین بودند که سرانجام نزدیک به ساعت ۲۳ موفق می‌شوند، این دونفر متخلف را به همراه لاشه یک راس بز وحشی شکار شده و دو قبضه اسلحه دستگیر کنند.

هاشمی عنوان کرد: ۶ خرداد ماه، هر ۲ متخلف به همراه آلات مکشوفه بمنظور اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند، با توجه به ادله مثبته و با حکم مراجع قضایی هر دو متخلف روانه زندان شدند.

هاشمی ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه، تاکید کرد: دوستداران طبیعت و حیات وحش مطمئن باشند محیط زیست استان در برخورد با ناقضان قانون و مقررات محیط زیست بدون مماشات برخورد خواهند کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار منطقه حفاظت شده در دل رشته کوه‌های زاگرس مرکزی گنجینه‌ای ارزشمند و ظرفیتی بالقوه برای زیست انواع گونه‌های جانوری از جمله گونه کمیاب و در حال انقراض پلنگ ایرانی است.

هم اینک هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار، دنای شرقی با وسعت ۲۸ هزار و ۲۰۲ هکتار، خاییز سرخ با مساحت ۳۳ هزار و ۲۳۵ هکتار، خامی با وسعت ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار، دیل با ۱۰ هزار و ۳۸۱ هکتار، سولک با ۲ هزار ۴۲۸۷ هکتار و سیوک با ۱۲ هزار ۸۵۸ هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.