مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پارک ملی دنا به صورت برخط و آنلاین پایش می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، اسد الله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراحل تائید و اختصاص بودجه در سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده و به زودی با تخصیص، این طرح مهم امسال وارد مرحله گسترده اجرایی می‌شود.

هاشمی افزود: در این طرح با استفاده از تکنولوزی‌های نوین (اینترنت اشیاء) و با ایجاد شبکه‌ای از سنسور‌های محیطی گوناگون، داده‌ها  به صورت برخط، آنلاین، رصد و پایش و به مرکز مانیتورینگ اداره کل گزارش داده می شود.

او بیان کرد: جمع آوری برخط داده‌ها می‌تواند تهدید‌هایی بالقوه از جمله آتش سوزی‌، شکار غیر مجاز و قطع درختان را آشکار و اطلاع دهد.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: از اهداف دیگر این طرح ، استفاده از داده‌های ذخیره شده بعنوان یک بانک اطلاعاتی و علمی تغیرات محیطی جنگل‌های دنا در طول سالیان متمادی باشد.

او استفاده از این طرح در کاهش آتش سوزی‌ها را یکی دیگر از مزایای این پروژه دانست و افزود: پردازش داده‌ها با استفاده از الگوریتم‌های یاد گیری عمیق، پردازش داده‌ها را بر عهده دارد تا با تولید دانش بعنوان ابزار مدیریتی در بحران‌هایی مانند آتش سوزی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست مورد استفاده قرار گیرد.

هاشمی بیان کرد: تهیه نقشه‌ها احتمالی گسترش آتش و اعلام هشدار به مراکز گوناگون تصمیم گیری از دیگر اهداف این طرح است.
 
او استفاده از تکنولوزی‌های نوین امکان حفاظت از مناطق سخت گذر، کاهش هزینه‌های جاری، تعمیر و نگهداری تجهیزات را از دیگر مزایای این طرح برشمرد.

هاشمی ضمن تشکر از توجه ویژه استاندار و دانشگاه یاسوج گفت: باتوجه به گستردگی و پیچیدگی انتقال داده‌ها بصورت برخط از جنگل‌ها به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بعنوان پایلوت طرح با هدف انتقال داده‌ها از مناطق حفاظت شده در دستور کار قرار گرفت و ۲ باکس شامل سنسور‌های CO ۲ و CO دما و رطوبت در محیط واقع شد و انتقال اطلاعات بصورت برخط و موفقیت آمیز در حال انجام است.
 
او بیان کرد: وب سایت پایلوت طرح جهت نمایش داده ها‌ی ارسالی طراحی و راه اندازی شد.
 
پارک ملی دنا یکی از ده ذخیرگاه مهم کشور است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.