رونمایی سونی از دستبند Motion Sonic برای استفاده نوازندگان

شرکت سونی دستبند هوشمند جدیدی را تولید کرده که نوازندگان با کمک آن می‌توانند موسیقی‌های خود را حین نواختن کنترل کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج؛ شرکت سونی گجت جدیدی را طراحی و تولید کرده که آن را با نام Motion Sonic را در پلتفرم Indiegogo رونمایی کرد. این گجت به نوازندگان ساز‌های الکتریکی کمک می‌کند تا بتوانند با این دستبند افکت‌های صوتی خود را هنگام اجرا کنترل کنند.


بیشتر بخوانید


جزئیات دستبند هوشمند Motion Sonic

دستگاه Motion Sonic یک کپسول کوچک است که می‌توان آن را در مچ بند‌های لاستیکی مختلف مانند Fitbit قرار داد. دو بند مختلف برای استفاده از این دستبند تعبیه شده، بند مچی دور مچ بسته می‌شود و برای نواختن ساز‌های الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بند دوم کف دست بسته می‌شود و برای کار با ساز‌های کلیدی الکتریک مثل سینتی سایزر کاربرد دارد.

نوازندگان می‌توانند جلوه‌های صوتی را به این دستبند متصل و در حین اجرا آن‌ها را کنترل کنند. به عنوان مثال، نوازنده می‌تواند هنگام حرکت انگشت از چپ به راست افکت تاخیر را بوجود بیاورد. این جلوه‌ها همه در برنامه iOS ایجاد و ذخیره می‌شوند و برای اینکار باید آیفون را با رابط صوتی به ساز متصل کرد. در حال حاضر نسخه اندروید عرضه نشده و خبری از تاریخ عرضه آن نیز وجود ندارد.

رونمایی سونی از ساعت Motion Sonic برای استفاده نوازندگان

سونی مدت‌ها است که روی پروژه ساخت و توسعه این دستبند کار می‌کند و نسخه آزمایشی آن را در رویداد SXSW در سال ۲۰۱۷ رونمایی کرد. مدتی بعد، Heesoon Kim، مدیر هنری و طراحی این پروژه مصاحبه‌ای انجام داد. اکنون در صفحه موشن سونیک، نام کیم به عنوان سرپرست پروژه ذکر و به نقل از وی گفته شده: "من معتقدم ما می‌توانیم با Motion Sonic سرگرمی‌های جدیدی را که قبلاً هرگز ندیده ایم ایجاد کنیم و من از ایجاد این فناوری جدید بسیار هیجان زده ام! "

رونمایی سونی از ساعت Motion Sonic برای استفاده نوازندگان

گفتنی است که ۴۰۰ نمونه اولیه از این دستبند با قیمت ۲۱۸ دلار به فروش می‌رسد و قیمت خرده فروشی آن ۲۴۸ دلار است. این محصول از سال آینده به بازار فناوری و قفسه مغازه‌ها می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار