رییس کل دادگستری گلستان گفت:با جلوگیری از توقیف ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی آق قلا از بیکار شدن دست کم ۱۲۰ کارگر جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان که امروز برای بررسی مشکلات تولیدکنندگان به شهرک صنعتی آق قلا رفته بود این خبر را اعلام کرد و گفت: طلبکاران حکم توقیف این واحد‌های تولیدی را گرفته بودند و این دو کارخانه در آستانه بحران و تنش ناشی از توقیف اموال بودند که با ورود به موقع و سریع ستاد اقتصاد مقاومتی، اجرای این رای متوقف شد.

او  افزود: پس از توقف اجرای رای، بلافاصله درخواست بررسی مجدد در قالب ماده ۴۷۷ به قوه قضاییه ارائه دادیم که با موافقت رئیس قوه قضاییه دستور توقف رسیدگی صادر و رسیدگی مجدد در دیوانعالی کشور صورت خواهد گرفت.

هاشمیان ادامه داد: این واحد‌ها در مجموع حدود ۱۲۰ کارگر داشتند که از بیکاری آن‌ها جلوگیری شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با دستور رئیس قوه قضاییه توقیف خط تولید برای وصول بدهی ممنوع است و اگر واحد تولیدی به این علت در استانه تعطیلی باشد بلافاصله ورود و با حضور طرفین برای رفع مشکل چاره جویی می‌کنیم.

هادی هاشمیان از ادامه تلاش‌های قضایی برای رونق تولید در استان خبر داد و گفت: ۳۴۸ کارخانه راکد در گلستان شناسایی شده و ماموریت امسال دادستان‌ها تمرکز بر احیای این واحدهاست.

رئیس کل دادگستری گلستان و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان را در بازدید امروز، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان، همراهی می‌کردند.

در این بازدید از چهار واحد تولیدی سرکشی و پس از شنیدن مشکلات آنان، دستور‌های لازم برای رفع موانع تولید در این واحد‌ها صادر شد.

دوسال گذشته با تلاش ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان، ۳۷ کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل دوباره احیا و حدود هزار و ۲۰۰ کارگر در این واحد‌ها مشغول به کار شدند.

انتهای پیام/فا/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.