رئیس انجمن زرتشتیان شیراز، گفت: شرکت در انتخابات وظیفه ملی هر ایرانی است و پیروان ادیان الهی هم در انتخابات ۱۴۰۰ مانند گذشته حضور و مشارکتی حداکثری را دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خسرو قدس رئیس انجمن زرتشتیان شیراز، با اشاره به اهمیت حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق های رای بیان کرد: انتخابات فرآیندی است که طی آن مردم می توانند از طریق آرای خود، نقش مهمی در اداره امور عمومی کشور ایفا کنند و با انتخاب آگاهانه، سرنوشت و آینده کشور را رقم بزنند.

او، تصریح کرد: شرکت در انتخابات، وظیفه هر ایرانی است و ما نیز به عنوان یک ایرانی وفادار به وطن با تمام توان به وظیفه خود عمل می کنیم و در پای صندوق‌های رای حاضر می شویم، زیرا معتقد هستیم که برای سربلندی کشور ایران  باید در عرصه انتخابات نیز مشارکت داشته باشیم.

قدس، ادامه داد: پیروان ادیان الهی همگام با هموطنان ایرانی در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و از هیچ کوششی برای سربلندی و اعتلای این سرزمین فروگذار نخواهند کرد.

رئیس انجمن زرتشتیان شیراز، با تاکید بر به نقش پررنگ و مشارکت فعالانه زرتشتیان در عرصه های مختلف افزود: ما سرنوشت خود را از سرنوشت مردم ایران جدا نمی دانیم.

او، اضافه کرد:  زرتشتیان همواره با مشارکت های فعالانه در عرصه های مختلف نقش موثری در تقویت همبستگی و وحدت ملی ایفا کرده‌اند و اکنون هم در نظر داریم که با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای، حماسه باشکوهی را برای کشورمان رقم بزنیم.

لزوم پایبند ماندن دولت منتخب به شعارها و وعده‌های انتخاباتی

قدس در پاسخ به پرسشی در زمینه انتظارات مردم و پیروان ادیان الهی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: از کاندیداها انتظار داریم  با اطمینان داشتن از توانمندی و شایستگی های خود در انتخابات شرکت و به شعارهایی که می دهند، عمل کنند و شعارها و وعده های دور از ذهن و خلاف قانون ندهند.

رئیس انجمن زرتشتیان شیراز، گفت: در حقیقت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی باید پس از تایید مراجع مربوطه، با تمام توان خود در این عرصه حاضر شوند و به وعده های انتخاباتی شان پایبند باشند.

او، با بیان اینکه کاندیداها باید فردی اصلح باشند و با برنامه ای جدی برای حل مشکلات وارد عرصه انتخابات شوند، بیان کرد: کاندیداها باید برنامه ها و اهدافشان را مشخص کنند و راهکارهای خود را برای برطرف کردن مشکلات جامعه ارائه بدهند و برای وضعیت اقتصادی کشور نیز برنامه های مدون و منسجمی داشته باشند تا در مسیر رفع معضلات اقتصادی و معیشتی مردم گام های محکم و اساسی را بردارند.

امانتداری از رأی مردم مهمترین وظیفه مجریان انتخابات

قدس امانتداری از رای مردم را مهمترین وظیفه مجریان انتخابات دانست و تصریح کرد: تمام دست اندرکاران و مجریان برگزاری انتخابات نیز باید صیانت و حفاظت از رای مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نباید دلسرد بود

رئیس انجمن زرتشتیان شیراز، ادامه داد: ممکن است سیاستگذاران در یک دوره نتوانند پاسخگوی برخی از نیازهای جامعه باشند اما این موضوع نباید موجب دلسردی و بی اعتمادی مردم از توانمندی دولتمردانی شود که قرار است در آینده سکان هدایت امور کشور را به دست بگیرند.

او، افزود: من به عنوان یکی از پیروان ادیان الهی تمام تلاش خود را برای آگاه‌سازی هم‌کیشان خود و تشویق آن ها برای حضور در انتخاباتی سالم و پرشور به کار خواهم گرفت و می توانم قاطعانه بگویم که در این دوره از انتخابات هم مانند گذشته شاهد حضور و مشارکت حداکثری پیروان ادیان الهی خواهیم بود.

 لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در روز برگزاری انتخابات

قدس، اضافه کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای برگزاری انتخاباتی سالم و آرام از سوی عوامل اجرایی و مردم ضروری است.

رئیس انجمن زرتشتیان شیراز، اظهار کرد: ما نیز این موضوع مهم را مورد توجه قرار خواهیم داد و برای تحقق این امر به هم کیشان خود توصیه می کنیم که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در محل اخذ رای حاضر شوند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.