حناچی درباره مجموعه تاریخی گردشگری رازی و اهداف ساخت آن توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،پیروز حناچی شهردار تهران در آیین افتتاح مجموعه تاریخی گردشگری رازی اظهار کرد:این مجموعه در مساحت ۴ هزار متری که ۳۰ هزار متر مربع احداثات بر روی آن ساخته شده است و ارزش این پروژه حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است. نزدیک ۲۰ سال از آغاز این پروژه می‌گذشت و متوقف شده بود، ولی با تلاش همکارانم این مکان امروز افتتاح شد.

حناچی افزود: ری یا راگا یکی از نقاط عطف تمدن بشری بوده و خواهد بود و آنقدر که ری در خارج از کشور شناخته شده در کشور کمتر به آن پرداخته شده و حتی قبل از اسلام هم ری دارای فرهنگ بوده و تا قبل از حمله مغول ری ۷۰۰ هزار نفر جمعیت داشته است و شاعران هم زیاد از این شهر نام برده اند.

شهردار تهران بیان کرد: در طرح جامع تهران محور فرهنگی _تاریخی ری یکی از محور‌های اصلی و در امتداد این طرح از چشمه علی تا مقبره حضرت عبدالعظیم حسنی این پروژه هم به بهره برداری رسیده و انشاءالله با ظرفیت‌های گردشگری که شهر تهران دارد، سرمایه گذاری‌های عظیمی که شهرداری کرده و توصیه‌هایی که شورای شهر دارد، تشکیلاتی در شهرداری تهران متولی برنامه ریزی و بهره برداری فضا‌های گردشگری تهران خواهد شد که بعد از کرونا بتوانیم از این مجموعه بهره برداری لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد:در زیر ری سه تمدن وجود دارد و در تاریخ ری زلزله‌های سهمگینی داشته است و از آن کلان شهر عظیم برج طغرل و دژ اشکان باقی مانده است. بزرگان زیادی هم چه در دوره معاصر و چه در تاریخ گذشته در این منطقه بوده اند.

شهردارتهران گفت:در ۳۰ ماه مدیریتمان به قول‌هایی که داده ایم عمل کرده ایم. یکی از عارضه‌هایی که تهران از آن رنج می‌برد اختلاف شمال شهر و جنوب شهر بوده، ولی در حال حاضر ۵۵ درصد بودجه شهرداری تهران در مناطق جنوبی هزینه می‌شود و این نسبت به گذشته بر عکس شده است.

وی تصریح کرد:پروژه‌های زیادی هم در دست بهره برداری داریم. در این مدت ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است. با الهام و محوریت برج طغرل و قبرستان ابن بابویه این پروژه را ساختیم و تلاش همه همکارانم برای انجام به موقع برای این پروژه قدر دانم و از اعضای شورای شهر هم تشکر می‌کنم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار