تاکنون ۲۰ عمل جراحی کاشت حلزون در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه با موفقیت انجام شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا رضایی اتولوژیست و فوق تخصص گوش و حلق و بینی گفت : کاشت حلزون تنها شکلی از مداخلات پزشکی است که می‌تواند به واسطه تحریک الکتریکی عصب شنوایی مقداری از شنوایی را به فرد ناشنوای مطلق باز گرداند.

او گفت : پروتز کاشت حلزون، ابزاری الکترونیکی است که از طریق جراحی در گوش داخلی قرار گرفته و احساس شنیدن صدا در افراد ناشنوا یا کم‌شنوای عمیق را فراهم می‌کند.

 رضایی افزود: کاشت حلزون برای سنین یک و نیم سال تا ۶سال انجام می‌شود و جهت کنترل و تنظیم تا آخر عمر هرساله نیاز به پیگیری دارد.

این فوق تخصص گوش، حلق و بینی با بیان اینکه مرکز کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان امام‌خمینی (ره) کرمانشاه در دی ماه ۹۸ موفق به کسب مجوز شده است، افزود: تاکنون ۲۰ عمل جراحی کاشت حلزون در این مرکز انجام شده و حدود ۳۵ نفر هم در نوبت جراحی قرار دارند.

او ادامه داد: ناشنوایان و بیماران دارای کاهش شدید شنوایی می‌توانند با مراجعه به این مرکز مقدمات ثبت‌نام و تشکیل پرونده را انجام دهند و سپس برای گذراندن دوره توانبخشی به مرکز توانبخشی ۲۲ بهمن معرفی و پس از ارزیابی در بخش‌های کار درمانی، توانبخشی و روان شناسی جهت دریافت پروتز معرفی می‌شوند.

 رضایی افزود: هزینه عمل جراحی کاشت حلزون ۴۰۰ تا۵۰۰ میلیون تومان است، اما با کمک هزینه‌ای که دولت در نظر گرفته، هزینه این جراحی برای فرد بیمار ۶ میلیون تومان است و هزینه بیمارستان هم حدود ۵۰۰ تا یک میلیون و پانصد هزار تومان خواهد بود.

او گفت: مرکز کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان امام‌خمینی (ره) کرمانشاه به عنوان مرکز کاشت حلزون غرب کشور به استان‌های ایلام، لرستان و کردستان در این خصوص خدمات ارائه می‌دهد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.