علی نژاد: فدراسیون انجمن‌های ورزشی، بازوی پرتوان ورزش ایران است

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون انجمن‌های ورزشی امروز (سه شنبه) در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمن‌های ورزشی، مجمع عمومی سالیانه این فدراسیون به ریاست مهدی علی نژاد، معاون‌ توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور محمد علیپور، رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی، اعضای هیئت رئیسه و مجمع فدراسیون و روسای هیئت‌های استانی (به صورت وبینار) برگزار شد.

در ابتدای این نشست پس از خوش آمدگویی و اعلام برنامه‌های این مجمع توسط عباس ناطق نوری، دبیر فدراسیون انجمن‌های ورزشی، محمد علیپور ضمن ارائه گزارشی از فعالیت فدراسیون انجمن‌های ورزشی در سال ۱۳۹۹ گفت: این فدراسیون بزرگ ۲۱ انجمن، ۷۰ رشته ورزشی و حدود ۲ هزار کمیته، انجمن و هیئت در سراسر کشور دارد که تجمیع این رشته‌ها نه تنها کمک شایانی به خصوص در بحث صرفه جویی در ورزش ایران داشته، بلکه برای ورزش آورده و سود آوری داشته است.

وی افزود: در دوران شیوع کرونا با‌ تلاش گسترده انجمن‌ها و هیئت‌ها سعی کردیم که مسابقات، دوره‌های آموزشی و جلسات و سمینار‌ها را به صورت مجازی پیگیری کنیم و ۱۰۴ دوره آموزشی برگزار کردیم که خود یک رکورد منحصر به فرد در ورزش ایران است؛ از آن جایی که اکثر رشته‌های ما نوپا و جدید هستند، لذا برای توسعه و گسترش این رشته‌ها نگاه ویژه‌ای به آموزش داریم که در این بین ۷۶ دوره توجیهی، ۲۲ دوره درجه ۳، ۲ دوره درجه ۲ و ۴ دوره بین المللی برای آقایان و بانوان برگزار کردیم و توجه ما به حوزه بانوان دقیقا هم ردیف آقایان است. برپایی ۲۷ مسابقه مجازی، ۲۰ اردوی ملی آنلاین و مجازی و پویش ورزش در خانه از دیگر فعالیت‌های رشته‌های تحت پوشش بود. ضمن این که در مسابقات مجازی بین المللی چند مدال در رشته‌هایی مثل پارکور به دست آوردیم و در مجموع تعداد زیادی مربی، داور و مدرس تربیت کردیم.

علیپور با تاکید بر اهمیت حوزه بین الملل اذعان داشت: در سال ۹۹ میزبان هیئتی از مسئولان آسیایی و جهانی بیس بال و سافت بال بودیم که حاصل آن اعطای میزبانی مسابقات بیس بال غرب آسیا به ایران در شهریور ۱۴۰۰ بود. دست اندرکاران کریکت آسیا و فدراسیون جهانی هم برای نخستین بار به کشورمان سفر کردند که دستاورد‌های مهمی را به دنبال داشت. لازم است بدانید با تلاش برخی از روسای انجمن‌ها و‌حمایت فدراسیون، صاحب ۲۵ کرسی بین المللی در فدراسیون‌های آسیایی و جهانی شده ایم که بسیار با اهمیت است.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک تصریح کرد: به واقع پشتیبانی و حمایت بی دریغ دستگاه ورزش کشور قابل تقدیر و تکریم است؛ تامین اعتبار این ۲ نهاد ورزش ایران طی چند سال اخیر بی سابقه بوده و امیدواریم با حمایت آن‌ها بتوانیم در بحث وارد کردن تجهیزات و لوازم ورزشی که در کشورمان تولید نمی‌شوند، شرایطی را ایجاد کرده تا به انجمن‌ها و همچنین هیئت‌های استانی که به واقع خط مقدم و جلودار ورزش هستند، کمک کنیم.

علی نژاد در حاشیه این مجمع با تمجید از مدیریت صحیح و فعالیت بهینه فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: اداره این فدراسیون با این تعداد رشته و مخاطب بسیار سخت است که با مدیریت علیپور که جامعیت خوبی در ورزش کشور دارد، در مسیر تعالی گام بر می‌دارد و قطعا نگاه وزارت ورزش و جوانان به این فدراسیون نگاه خاص و ویژه‌ای است و این‌ مجموعه بازوی پرتوانی برای ورزش کشور به حساب می‌آید.

وی اظهار داشت: فدراسیون انجمن‌های ورزشی چند رشته المپیکی دارد؛ چند رشته آن در بازی‌های آسیایی و داخل سالن آسیا و بازی‌های ساحلی شرکت می کنند و این‌ها حائز اهمیت است. به عقیده ما سپک تاکرا جزء رشته‌هایی است که می‌تواند در عرصه المپیک آسیایی به مدال دست یابد.

طاهره طاهریان، نایب رئیس بانوان کمیته ملی المپیک هم طی سخنانی از توجه فدراسیون انجمن‌های ورزشی به حوزه بانوان و فعالیت مستمر محمدیان، نایب رئیس بانوان فدراسیون در این حوزه تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم تعدادی از روسای هیئت‌های استانی با پیشنهادات خود نقطه نظرات مختلفی را ارائه دادند.

در پایان این مجمع هم حکم دبیری فدراسیون‌ انجمن‌های ورزشی توسط علی نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان به عباس ناطق نوری اهدا شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار