روزنامه نگاران بسیاری در قدس، کرانه باختری و همچنین غزه، گزارش داده اند که حساب‌های آن‌ها در واتساپ مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ژئو تی وی، خبرنگاران فلسطینی اعلام کردند پس از نبرد‌های این ماه بین اسرائیل و حماس، برنامه پیام رسانی واتساپ حساب ده‌ها روزنامه نگار فلسطینی را مسدود کرده است.

اندکی پس از اجرای آتش بس یک طرفه از سوی رژیم صهیونیستی در ساعت ۲:۰۰ بامداد در نبرد مرگباری که اسرائیل گفته بود سنگین‌ترین حمله به این کشور است، دو روزنامه‌نگار خبرگزاری فرانسه در شهر غزه از طرف واتساپ اعلانی به زبان عربی دریافت کردند و متوجه شدند که حساب‌های آن‌ها مسدود شده است.

روزنامه نگاران دیگری هم در قدس و کرانه باختری اشغالی و همچنین غزه، اظهار داشتند که حساب‌های آن‌ها نیز مسدود شده است. در همین راستا، نایب رئیس سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطین گفت: حساب حدود ۱۰۰ روزنامه نگار در غزه مسدود شده است. مرکز عربی توسعه رسانه‌های اجتماعی هم گفت مسدود کردن حساب‌های واتساپ یک اتفاق جمعی است.

روزنامه نگاران غزه به عنوان بخش ضروری گزارش در هر دو طرف درگیری، بیانیه‌های حماس را از طریق واتساپ دریافت می‌کنند، هر چند این گروه مبارز فلسطینی توسط اتحادیه اروپا و آمریکا در لیست سیاه قرار گرفته باشد.

نقض حقوق دیجیتال فلسطینی‌ ها و مسدود شدن واتساپ صده ها روزنامه نگار

۵۰۰ مورد نقض حقوق دیجیتال فلسطینی‌ها در دو هفته

در گزارش جدیدی، یک گروه مستقر در شهر سوم حیفا در اسرائیل، ۵۰۰ مورد را در مورد نقض حقوق دیجیتال فلسطینی‌ها بین روز‌های ۶ تا ۱۹ مه ثبت کرده است. در گزارش آن آمده: "محتوا و حساب‌ها حذف و محدود شده، هشتگ‌ها پنهان شده و محتوای بایگانی شده نیز حذف شده، ۵۰ ٪ این گزارشات مربوط به اینستاگرام، ۳۵ ٪ فیس بوک، ۱۱ ٪ توئیتر و ۱ ٪ تیک توک است. شرکت‌ها هم توضیحی در مورد دلیل حذف یا تعلیق حساب‌ها به کاربران ارائه نداده اند. "

رسانه‌های اجتماعی ابزار مهمی برای فلسطینیان است، چرا که بسیاری معتقدند پوشش رسانه‌های سنتی به اندازه کافی واقعیت بحران را ارائه نمی‌دهد.

اوایل این ماه تنش‌ها به دلیل اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌های شان در محله شیخ جراح بالا گرفت. آمار‌ها نشان می‌دهند، حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل به غزه منجر به کشته شدن ۲۵۳ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و زخمی شدن بیش از ۱۹۰۰ نفر شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
چرا از ایتا استفاده نمی کنند یا سروش
Canada
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
طبق میل و سیاست واتس اپ نبودند
ازادی اینه
یا با ما هستید
یا نه .پس دشمن ما هستید
درست همین نطق را بوش کرد
آخرین اخبار