معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت :۶۰ درصد بیماران تیروئید از بیماری خود آگاه نیستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیان کرد: غده تیروئید که در ناحیه جلو گردن قرار گرفته، یکی از مهم‌ترین غدد درون ریز بدن بوده که با تولید هورمون‌های تیروئید سوخت و ساز بدن را کنترل می‌کند.
 
او، تصریح کرد: از آن جا که بیماری‌های متعددی در این غده بروز می‌کنند و باعث اختلال در عملکرد آن می‌گردند، منجر به بروز علائم و نشانه‌های بالینی متعدد می‌شوند، بنابراین آگاهی آحاد جامعه از بیماری‌های غده تیروئید که به طور مستقیم بر سلامت فرد تاثیر دارند، ضروری است.
 
همتی با  اشاره به اینکه شیوع بیماری‌های غده تیروئید در دنیا قابل توجه بوده، این بیماری‌ها افراد را در تمام سنین گرفتار کرده و طیف وسیعی از علائم و نشانه‌های بالینی را به وجود می‌آورند ادامه داد: ۶۰ درصد بیمارانی که با یک بیماری تیروئید مشغول زندگی هستند، از وجود بیماری خود بی اطلاع هستند.

نظر به اهمیت غده تیروئید در سلامت انسان و شیوع قابل توجه بیماری‌های آن در جامعه، ۲۵ تا ۳۱ ماه می، مصادف با چهارم تا دهم خرداد هر سال از سوی فدراسیون جهانی تیروئید با عنوان هفته جهانی تیروئید برگزیده شد که شعار جهانی تیروئید امسال مادر، کودک، ید» (Mother Baby Iodine) انتخاب شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: افزایش سطح آگاهی مردم از بیماری‌ تیروئید و عوارض آن‌ها برای راه‌های پیشگیری و درمان بیماری‌های غده تیروئید است.
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار