وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲ شهر خوی و پیرانشهر را به عنوان شهرهای خلاق فرهنگی و هنری کشور معرفی کزد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای، انتخاب پیرانشهر و خوی از شهر‌های آذربایجان غربی به عنوان ۲ شهر خلاق فرهنگی و هنری را به استاندار، مسوولان و مردم استان تبریک گفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نامه آورده است: یکی از برنامه‌های وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی که با هدف تقویت بنیه‌های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی شهر‌ها در بستر ایجاد کسب و کار‌های فرهنگ و هنر با مشارکت و همراهی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مرحله اجرا رسیده، طرح شناسایی و انتخاب شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر است.

در ادامه این نامه آمده است: با توجه به برنامه‌های ارائه شده و ظرفیت‌های بالقوه فرهنگی و هنری شهر‌های شرکت کننده و داوری‌های تخصصی انجام شده، شهر‌های پیرانشهر در حوزه مد و لباس) و خوی در حوزه هنر‌های تجسمی به عنوان شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر برگزیده شده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک این انتخاب به استاندار آذربایجان غربی، مسوولان فرهنگی و مردم فرهنگ دوست و هنر پرور استان، ابراز امیدواری کرده است که با توجه به لزوم نهادینه شدن این طرح، با قید فوریت و با همکاری و مشارکت فرمانداران و شهرداران شهر‌های مورد نظر و سایر سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی مشارکت کننده در این برنامه، در خصوص عملیاتی شدن برنامه‌ها بر اساس دستورالعمل اجرایی که به زودی به ادارات کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان‌ها ابلاغ خواهد شد، بیشترین مساعدت صورت گیرد.

«شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر»، عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهر‌ها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است. اولین دوره شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین با مشارکت نهاد‌ها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کمیسیون ملی یونسکو اجرا شد. 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.