رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: دپارتمان ملی مهارت آموزی زنان باری نخستین بار در کشور در آذربایجان‌غربی راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در دومین  جلسه شورای اداره کل این سازمان در آذربایجان‌غربی بااشاره به اینکه دپارتمان ملی مهارت آموزی زنان باری نخستین بار در کشور در آذربایجان‌غربی راه اندازی می‌شود، گفت: مشخص کردن سهم زنان در اشتغال، مهارت‌های آموزشی و سایر مسائل مرتبط با فعالیت بانوان از اهداف راه‌اندازی این دپارتمان است.

او افزود: باید مسوولان و مهارت آموزان استانی، عملکرد استان را برآورد و بر این اساس اقدام به برنامه‌ریزی برای آموزش کنند و در مسیر توانمندسازی جامعه تلاش‌های لازم صورت گیرد و تمام مسوولان باید در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.

هاشمی بااشاره به اینکه مهارت آموزی اولویت نخست جامعه است، گفت: راه‌اندازی بنگاه‌های اقتصادی زودبازده و تزریق پول برای رونق این بخش بدون توجه به مهارت آموزی و استعداد نیروی کار بی نتیجه است.

محمدسلیم عباسی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به فعالیت ۳۵۵ مربی فنی و حرفه‌ای در آموزشگاه‌های آزاد در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در استان افزود: این تعداد مربی یک‌هزار و ٣۴۴ دوره آموزشی را برای چهار هزار و ۶۵٢ نفر برگزار کردند.

او افزود: راه‌اندازی دپارتمان ویژه آموزش در بخش کشاورزی مورد نیاز این استان است و این امر توجه مسئولان را می‌طلبد و باید بخش خصوصی وارد کار شود و مهارت آموزی در جامعه توسعه یابد تا شاهد بهار آموزش فنی و حرفه‌ای باشیم.

اکبر حاضری نماینده روسای مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: مراکز آموزشی باید به روز شوند و فرهنگ مهارت آموزی را در جامعه توسعه دهیم.

ایرج میری رییس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه آموزشگا‌های آزاد فنی و حرفه‌ای با شیوع کرونا آسیب جدی دیده اند، گفت: حل مشکلات آموزشگاه‌های آزاد نیازمند توجه بیشتر مسوولان است. 

انتهای پیام/ن  م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.