رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: ۱۲ مرکز نوآوری در این استان در بخش‌های مختلف راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حبیب ابراهیم‌پور، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: تا کنون هفت مرکز نوآوری در این استان راه اندازی شده و تا شش ماه اول سال ۱۲ مرکز نوآوری در نقاط مختلف استان شروع بکار خواهد کرد.

او افزود: در حال حاضر ۲۶۷ واحد فناور و ۳۳ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان فعالیت دارند بطوریکه تعداد واحدهای فناور در این استان ۶۰ درصد رشد دارد و تلاش بر این است ایده‌های این واحدهای فناور به تکنولوژی تبدیل شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل با بیان اینکه مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان توسط معاونت علمی و پژوهشی صادر می‌شود گفت:محصولات دانش بنیان باید از نوآوری و فناوری جدید برخوردار بوده و مبتنی بر تحقیق و پژوهش باشد، در کنار این ویژگی‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان باید به دانش فنی و پیچیده و به قولی انحصاری مجهز بوده و نسبت به جایگزینی محصولات خارجی و تحریم شده پیشقدم و پیشرو باشند.

او افزود: با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از بیماری کرونا و تحریم‌های استکبار جهانی پارک علم و فناوری استان آماده حمایت همه‌جانبه از ایده‌های خلاقانه در راستای کاهش اثرات تحریمی و بیماری کرونا است.

پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش‌بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر موسسه‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه‌های متکی بر فناوری است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.