استاندار اردبیل گفت: واحد‌های تولیدی و صنعتی دانش بنیان طی ماه‌های آینده در اردبیل راه اندازی و تولیدات آن نیز وارد بازار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از واحد‌های تولیدی و صنعتی دانش بنیان گفت: نتیجه تلاش‌های انجام گرفته در سال گذشته در خصوص راه اندازی واحد‌های تولیدی دانش بنیان امسال به تولید منجر شده است.

او به فعال شدن چندین واحد صنعتی دانش بنیان در استان اشاره کرد و افزود: واحد تولید صنعتی و دانش بنیان شارژر موبایل از جمله این واحد‌ها است که تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

استاندار اردبیل اظهار کرد: این واحد به صورت محدود فعالیت می‌کرد که با همکاری پارک علم و فناوری و بانک‌ها فعالیت خود را وارد فاز صنعتی کرده است.

بهنام جو از فعالیت واحد دانش بنیان تولید دارو‌های دامی در استان خبر داد و گفت: این واحد در خصوص تولید واکسن دامی فعالیت دارد و دارو‌های تولید این واحد ۱۰۰ در صد مورد نیاز کشور است.

او بیان کرد: با پایین آمدن هزینه تمام شده تولید واکسن در این واحد به میزان یک پنجم مشابه خارجی آن با همان کیفیت، داروی ارزان قیمت در اختیار مرغداری‌ها قرار می‌گیرد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: این واحد علاوه بر تولیدات فعلی، توان ساخت ۱۵۰ داروی دیگر را هم دارد و در حال آماده سازی ابنیه، ساختمان و آزمایشگاه برای وارد شدن به فاز تولید است.

بهنام جو اظهار کرد: مجموعه تولیدی واحد تولید دارو از گیاهان دارویی نیز از جمله واحد‌های دانش بنیان است که دو ماه آینده بهره‌برداری می‌شود.

او افزود: تولیدات این واحد به داخل و خارج از کشور صادر می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به افزایش واحد‌های تولید دارو در استان گفت: واحد تولید داروی امیدفارمد پارسیان از جمله واحد‌ها بزرگ داروسازی است که با اشتغالزایی بالا تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ح

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.