فوران دوباره آتشفشان نیراگونگو پس از چندین سال باعث وحشت مردم و تخلیه شهرهای مجاور شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ارم نیوز؛ آتشفشان کوه نیراگونگو در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو  فوران کرد و باعث وحشت ساکنان شهر مجاور یعنی گوما شد، هرچند یک آتشفشان شناس گفت به نظر نمی‌رسد این شهر در اثر فوران یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان در خطر باشد. دولت جمهوری دموکراتیک کنگو عصر شنبه به ساکنان گوما دستور داد به دلیل فوران شهر را ترک کنند. مردم به سمت مرز این شهر با رواندا فرار کردند. خبرنگاران رویترز گفتند که برق در بیشتر مناطق شهر قطع شده است.


بیشتر بخوانید


داریو تدسکو، آتشفشان شناس گفت که گوما در خطر نیست و گدازه‌ها به سمت شرق یعنی مرز رواندا در جریان است. تدسکو پیش از این گفته بود که ممکن است گدازه به گوما برسد. یک منبع از سازمان ملل گفت که پرواز شناسایی توسط یک هلی کوپتر سازمان ملل متحد اعلام کرده که به نظر می‌رسد هیچ جریان گدازه‌ای به سمت گوما یا هر شهر پرجمعیت دیگری نمی‌رود.

آخرین باری که آتشفشان نیراگونگو در سال ۲۰۰۲ فوران کرد، باعث کشته شدن ۲۵۰ نفر و آوارگی ۱۲۰ هزار نفر پس از ریختن گدازه به شهر گوما شد. تدسکو گفت که این آتشفشان دارای سریع‌ترین گدازه‌ها در جهان است.

کنستانت ندیما، فرماندار نظامی کیوو شمالیگفت: "من از ساکنان می‌خواهم که آرامش خود را حفظ کنند و از دستورالعمل‌های هماهنگ کننده حفاظت از منطقه و دستورالعمل‌های پلیس و نیرو‌های مسلح پیروی کنند."

در ادامه ویدئویی از فوران آتشفشان را مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
جنگل های کنگو آتیش نگیرن که این جنگلها بخشی از ریه های تنفسی زمین محسوب میشن. باید از جنگلهای کنگو و روآندا و برزیل به شدت محافظت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
الله اکبر
آخرین اخبار