رحمت‌الله نبیل هشدار داد گروه طالبان در حال برنامه‌ریزی برای محاصره اقتصادی کابل است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شفقنا، رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان، می‌گوید طالبان در حال برنامه‌ریزی برای محاصره اقتصادی کابل است؛ اما حکومت خود را با چانه زنى‌هاى سیاسى باطل مصروف کرده است.

او در صفحه فیسبوک خود نوشت طالبان در تلاش  است تا پایان روند خروج نیروهاى خارجى که ممکن تا چهارم ژوئیه ٢٠٢١ تکمیل شود، کابل را در محاصره اقتصادى قرار دهند.

رئیس پیشین امنیت ملی افزود: در حالی که طالبان برنامه دارند تا کنترل بزرگ راه‌ها (شریان‌هاى اقتصادى) را در اختیار خود بگیرند، حکومت خود را با چانه‌زنى‌هاى سیاسى باطل مصروف کرده است.

او خطاب به رهبران حکومت گفته است: «جنگ جارى افغانستان را با دید راهبردى ببینید و از مرحله خود خواهى وارد مرحله خود گذرى گردید، در غیر این صورت چالش‌ها و مشکلات افغانستان بیشتر خواهد شد».

طی هفته‌های اخیر، حملات طالبان افزایش یافته و چندین ولسوالی (یکی از واحدهای تقسیمات کشوری) به کنترل این گروه درآمده است. برخی نگرانی خود از سقوط کامل را اعلام کرده‌اند اما مقام‌های افغانستان می‌گویند طالبان توانایی  تحت کنترل گرفتن کابل را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.