رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم نحوه برگزاری ویژه برنامه های ۱۴ و ۱۵ خرداد را بیان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، نصرالله لطفی ،رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم امروز در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و قیام پانزدهم خردادماه در تالار امام رضا (ع) فرمانداری قم  از برنامه ریزی برای برگزاری مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اقتضائات کرونایی خبر داد.

او  گفت: برنامه ریزی شده تا با ویژگی‌های خاصی در خاستگاه انقلاب اسلامی و سایر شهر‌ها با یک نگاه ویژه و با توجه به شرایط کرونایی مراسم این دو روز برگزارشود.

لطفی با اشاره به پیش بینی فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی، مراسم بزرگداشت و دعوت سخنران اشاره کرد و افزود: تمام این برنامه‌ها جزئی از برنامه‌های پیش بینی شده در سراسر کشور است.

لطفی ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد امسال را به دلیل تقارن با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و حمله دژخیمان پهلوی به فیضیه متفاوت از سال‌های قبل دانست و گفت: در حال حاضر تا هفته آینده و مشخص شدن وضعیت جدید کرونایی قم منتظر خواهیم ماند تا در صورت زرد شدن رنگ کرونایی قم با فراغ و امکان بیشتری برای برنامه‌های این مناسبت‌ها تصمیم گیری کنیم.

او با بیان این که برنامه‌ها با محوریت مدرسه علمیه فیضیه است و برای حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران نیز در تماس هستیم ،گفت: فعلا مکان و زمان دقیق مراسم‌ و سخنرانان را اعلام نمی کنیم تا وضعیت کرونایی قم مشخص شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مقرر شد تمامی ارگان ها، نهاد‌ها و تشکل‌های مردم نهاد بر اساس رسالت انقلابی و دینی در جهت برگزاری باشکوه این روز‌ها با توجه به شرایط کرونایی و شیوه نامه‌های بهداشتی پیش روند.

در این جلسه دیگر اعضا بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی در بزرگداشت و معرفی اهمیت ۱۵ خرداد، بهره گیری از قالب‌های مختلف رسانه‌ای و بیان هنری برای گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد، ضرورت توجه به وقایع ۱۵ خرداد با توجه به نگاه انقلابی و فرهنگی، ضرورت تبیین روز یوم الله ۱۵ خرداد برای نسل‌ جوان و نقش آفرینی تمام دستگاه‌های انقلابی، فرهنگی و دینی در برگزاری ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه تاکید کردند.

حضرت امام خمینی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ به ملکوت اعلی پیوست.

۱۵ خرداد ماه ۱۳۴۲ سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) است که در جریان این رویداد مهم تاریخی شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه‌ها به دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار