مهدی رهبری، سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان کشورمان توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت تیم ملی مطرح کرد.

مهدی رهبری، سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: پس از سال‌ها در رده سنی نوجوانان، بازیکنان مستعدی جذب تیم ملی هندبال شدند، اما این بازیکنان از نظر فنی دچار مشکل هستند. فاصله هندبال ایران با آسیا در رده سنی نوجوانان، ۱۲ سال و در رده جوانان ۱۴ سال است. ما ۱۲ سال در رده سنی نوجوانان روی سکوی آسیایی نرفته ایم. این اتفاق نشان از ضعف عمده ما در رده سنی پایه دارد.

او در ادامه گفت: سومین مرحله از اردوی تیم ملی هندبال نوجوانان برای حضور در المپیک آسیایی به میزبانی تهران در حال برگزاری است. المپیک آسیایی اواخر آبان و اوایل آذر ماه برگزار می‌شود. از بین ۳۵ بازیکنی که در اردوی تیم ملی هندبال حضور دارند، ۲۵ ملی پوش به رقابت‌های آسیایی چین اعزام می‌شوند. در پست‌هایی که بازیکنان دچار ضعف فنی هستند، از بازیکنان جدید استفاده می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان اظهار کرد: ما ۷ مرحله اردوی تدارکاتی پیش رو داریم که  اردوی اصلی از ۳ ماه پیش از مسابقات آغاز خواهد شد. با حمایت فدراسیون قرار است به تورنمنت‌های مختلفی اعزام شویم. اگر نتوانستیم تیم ملی را به مسابقات اعزام کنیم، از تیم‌های خارجی دعوت می‌کنیم تا در ایران حاضر شوند.

رهبری گفت: ما برای اولین و آخرین بار در رده سنی نوجوانان در سال ۲۰۱۳ در رقابت‌های آسیایی حضور داشتیم. رقابت‌های آسیایی هر ۴ سال یک بار برگزار می‌شوند. در سال ۱۴۰۱ مسابقات هندبال نوجوانان آسیا را پیش رو داریم که در این مسابقه ۴ سهمیه جهانی توزیع می‌شود. اغلب کشور‌ها در این رویداد حضور دارند؛ چرا که مسابقه مهمی محسوب می‌شود.

////12 سال حرفی برای گفتن در هندبال آسیا نداشتیم

آسیای شرقی حرف اول را در هندبال می زند

او عنوان کرد: تا زمانی که آموزش پایه در رده سنی درست نشود، نمی‌توانیم به موفقیتی دست یابیم. اگر می‌خواهیم در تیم ملی هندبال بزرگسالان روی سکو برویم باید پشتوانه خوبی داشته باشیم. اگر بخواهم بگویم که ما می‌توانیم در آسیا جایگاهی به دست بیاوریم شعار است، اما کادر فنی و تیم ملی هندبال برای بهترین نتیجه تلاش می‌کنند.

سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان درباره رقبای آسیایی اظهار کرد: در گذشته کشور‌های آسیای شرقی حرف اول را در هندبال می‌زدند. طی سال‌های اخیر کشور‌های عربی همچون عربستان و بحرین سرمایه گذاری زیادی کرده اند. کشور ژاپن با آوردن مربی خارجی صاحب نام، عملکرد بسیار خوبی داشته است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار