علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال توضیحاتی را درباره شرایط پیش روی این رشته ارائه کرد.

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در گفت و گو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: ما توانستیم با رایزنی میزبانی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا را به دست بیاوریم. اخذ میزبانی در هندبال، یک آزمون برای ورزش ایران است و باید ظرفیت ورزشی کشور را ثابت کنیم.

او گفت: سال گذشته  فدراسیون هندبال خود را برای میزبانی از رقابت‌های جوانان آسیا آماده می‌کرد؛ اما در نهایت به علت همه گیری ویروس کرونا میزبانی از ایران گرفته شد. قطعا گرفتن این میزبانی از ایران حکمت داشت؛ چرا که پس از انتقال  این میزبانی به کشور بحرین رقابت‌های قهرمانی جوانان از سوی کنفدراسیون آسیا لغو شد.

پاکدل در ادامه اظهار کرد: اگر این میزبانی از ما گرفته نمی‌شد، قطعا میزبانی قهرمانی مردان آسیا نیز به ایران داده نمی‌شد. پس از گرفتن میزبانی از ایران برای رقابت‌های جوانان آسیا، ما رایزنی‌های لازم را برای اخذ میزبانی مسابقات  قهرمانی مردان آسیا انجام دادیم. در نهایت با لابی‌های صورت گرفته، توانستیم باز هم میزبانی دریافت کنیم.

رئیس فدراسیون هندبال درباره سابقه میزبانی ایران در مسابقات هندبال بیان کرد: در گذشته ما ۲ میزبانی مسابقات آسیایی را داشته ایم که یکی در سال ۲۰۰۸ در رده سنی بزرگسالان  و  دیگری حدود ۸ سال پیش در تبریز و در رده جوانان بود و پس از آن میزبانی نداشتیم.

او درباره تاثیرگذاری داشتن کرسی در سطح هندبال آسیا اظهار کرد: ما چندین کرسی در کنفدراسیون هندبال آسیا داریم که این افراد در کمیته‌های مختلفی فعالیت دارند.  داشتن کرسی‌های آسیایی برای گرفتن میزبانی تاثیر گذار بود. البته فدراسیون  هندبال برای گرفتن میزبانی در مسابقات  قهرمانی هندبال آسیا هم تلاش زیادی انجام داد. اگر روابط فدراسیون با کنفدراسیون هندبال آسیا برقرار باشد، برای گرفتن میزبانی حتی نیاز به داشتن کرسی در آسیا هم  نیست.   

برای میزبانی نیاز به حمایت مالی مسئولان ورزشی داریم

او عنوان کرد: ما برای انجام میزبانی بهتر، نیاز به حمایت ویژه‌ کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان داریم. تا کنون کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان مبلغ حمایتی خود را اعلام نکرده اند. من با سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان و علی نژاد، معاون وی جلسه داشتم و از آن‌ها در خواست بودجه برای میزبانی کردم.  

///

پاکدل گفت: امیدوارم وزارت ورزش و جوانان علاوه بر پرداخت اعتبارات فدراسیون هندبال، بودجه‌ای را هم برای میزبانی ما در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا اختصاص بدهد.

پاکدل درباره برگزاری آخرین تورنمنت بین المللی ایران در سال ۹۹ گفت: ما در اواخر سال ۹۹ یک تورنمنت بین المللی برای رده سنی نوجوانان برگزار کردیم و میزبان کشور‌های عراق و ازبکستان بودیم. در این میزبانی به آسیا ثابت کردیم که از ظرفیت بالایی برخورداریم. سایت فدراسیون هندبال آسیا تصاویر اختتامیه این رقابت را منتشر کرد که اتفاق بسیار خوبی برای ما محسوب می‌شد.

رئیس فدراسیون هندبال بیان کرد: ما بررسی‌های ابتدایی را برای بودجه میزبانی انجام داده ایم، اما هنوز نمی‌توان مبلغ دقیق را اعلام کرد. برای مشخص شدن بودجه میزبانی نیاز است تعداد تیم‌های حاضر در این رقابت مشخص شود. ما برای میزبانی در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا باید مبلغی را به دلار به کنفدراسیون هندبال آسیا پرداخت کنیم.  

او در پایان گفت: برای گرفتن میزبانی‌های بیشتر، باید رایزنی‌های بیشتری انجام بدهیم. ما در بخش زیر ساخت‌ها مشکل خاصی نداریم؛ اما مهمترین اصل برای گرفتن میزبانی لابی کردن است. نکته مهم دیگری که وجود دارد، مسئله انتقال تیم‌ها از کشورشان به ایران است. شهر میزبان باید فرودگاه بین المللی داشته باشد تا مشکلی برای جا به جایی بازیکنان به وجود نیاید.  


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار