مدیر شرکت توزیع برق مهاباد گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و افزایش مصرف برق بهینه سازی مصرف برق ضرورت دارد.

جلال زایر مدیر شرکت توزیع برق مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و به دنبال آن افزایش برق مصرفی، به منظور مدیریت بار شبکه و جلوگیری از مدیریت اضطراری بار، از عموم مشترکان در تمامی بخش‌ها درخواست می‌شود تا با مدیریت مصرف برق به‌ویژه در ساعت‌های اوج بار ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳ کارکنان صنعت برق را در ارائه هرچه بیشتر خدمات و تأمین برق پایدار یاری کنند.

زایر، در خصوص راهکار‌های کاهش مصرف برق در بخش خانگی هم افزود: این مدیریت تلاش می‌کند تا با رهنمود‌های فرهنگی و ایجاد تغییرات ساده در چگونگی مصرف، میزان مصرف را کاهش دهد.

این مقام مسئول اذعان کرد: با افزایش دما در فصل گرما و استفاده بیش از حد از وسایل سرمایشی پرمصرف نظیر کولر‌های گازی، امکان خاموشی در سطح کشور در فصل گرما وجود دارد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: دستگاه‌های اداری، واحد‌های تولیدی و بخش کشاورزی سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف برق در تابستان دارند و با انجام راهکار‌های ساده می‌توانند مصرف برق در دستگاه‌ها و شرکت‌ها را مدیریت کرده و جهت عبور از پیک بار تابستان تلاش خود را به کار گیرند.

زایر، خاطرنشان کرد: از مدیران، کارفرمایان و به ویژه شهروندان انتظار می‌رود با هر اقدامی که باعث رعایت الگوی مصرف برق می‌شود، حتی تنها با خاموش کردن کلید یک لامپ غیرضروری و راهکار‌های ساده دیگر صنعت برق کشور را یاری کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.