محمدی از واکسیناسیون ۶۲۵ نفر از مددجویان ساکن در مراکز نگهداری سالمندان و مراکز شبانه روزی توانبخشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه مراکز نگهداری بهزیستی در امر پیشگیری از کرونا بسیار موفق عمل کرده است، گفت: واکسن مورد نیاز مراکز مراقبتی توانبخشی تأمین شده و ۱۲۴ نفر از پرسنل این مراکز نیز همراه مددجویان واکسینه شده اند.

او افزود: معلولین جسمی و حرکتی، کودکان اوتیسمی، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و معتادان نیز در اولویت بعدی هستند.


محمدی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته برای واکسیناسیون توانخواهان مراکز روزانه با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، گفت:بزودی واکسیناسیون افراد دارای معلولیت در مراکز روزانه نیز آغاز خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان در ادامه از تهیه و تحویل وسایل کمک توانبخشی برای افراد دارای معلولیت به مبلغ بیش از ۳ میلیارد تومان خبر داد و افزود: پارسال برای بیش از ۵ هزار نفر از افراد دارای معلولیت وسایل کمک توانبخشی اعم از سمعک، باطری سمعک، عصا، واکر، تخت، تشک مواج، ویلچر و هزینه پوشینه تامین شد.

محمدی با بیان اینکه توزیع وسایل کمک توانبخشی بین مددجویان بر اساس ماده ۳ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، دستورالعمل سازمان و شدت و نوع معلولیت مددجویان انجام می‌شود، گفت: علاوه بر این خدمات توانبخشی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و ارتوپدی به جامعه هدف بهزیستی ارائه می‌شود.

محمدی ادامه داد: ۶۳ مرکز غیردولتی اعم از مراکز روزانه، شبانه روزی، ویزیت در منزل، مراقبت در منزل و مثبت زندگی در حوزه توانبخشی وجود دارد که نزدیک به ۲۲ هزار نفر از افراد دارای معلولیت از خدمات این مراکز استفاده می‌کنند.

او بابیان اینکه در حال حاضر ۳۲۸ معلول ضایعه نخاعی از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند، گفت: از این تعداد ۶۰ نفر تحت پوشش طرح توانمندسازی قرار دارند و همگی از حق پرستاری و دریافت هزینه لوازم بهداشتی استفاده می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: ۱۷۴ نفر از افراد تحت پوشش نیز خدمات مراقبت در منزل و ۲۲۰ نفر هم خدمات ویزیت درمنزل دریافت می‌کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.