مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بیش از ۲۲۰ میلیون تومان زکات فطره زنجانی‌ها به دست جامعه هدف بهزیستی رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به وجود هیئت نظارت بر جمع آوری و توزیع مبالغ جمع آوری شده در زکات فطره گفت: زکات فطره و نذورات جمع آوری شده با الویت نیاز افراد و شرایط مددجویان در اسرع وقت توزیع و به حساب جامعه هدف واریز می‌شود.

او افزود :خیرین شهرستان زنجان توانستند با اهدا بیش از ۱۴۰ میلیون تومان بیشترین حمایت را از مددجویان بهزیستی داشته باشند.

محمدی با اشاره به برگزاری پویش همدلی در ماه مبارک رمضان، گفت: در این پویش، خیرین با تهیه تعداد بیش از ۲هزار و ۱۰۰ بسته‌ معیشتی و نزدیک به  هزار بسته بهداشتی میان جامعه هدف بهزیستی در این نیت خیر سهیم شدند و کمک‌های غیر نقدی از طریق موسسات خیریه، مراکز مثبت زندگی، مراکز دولتی و غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی با بهره مندی از مشارکت ارزشمند خیرین در میان جامعه هدف توزیع شد.

محمدی گفت: کمک‌های جمع آوری شده با حفظ شأن و کرامت انسانی در سریع‌ترین زمان جهت برطرف کردن مشکلات معیشتی، درمان، ازدواج و اشتغال افراد تحت پوشش توزیع خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های بهزیستی حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست است، افزود: در حال حاضر ۲۵۰ فرزند به صورت امداد بگیر و با دریافت مبلغ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بصورت ماهیانه در خانواده نگهداری می‌شوند و بیش از۶۳۲ کودک نیز در طرح حامی توسط۵۲۰ خیرتحت حمایت قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی با تأکید بر اینکه در طرح حامی، اگر خیران تمایل داشته باشند می‌توانند مشارکت‌های خود را بدون واسطه به دست جامعه هدف برسانند، گفت: به عنوان مثال، خانواده‌هایی هستند که چند فرزند مستعد برای ادامه تحصیل دارند، ولی سرپرست خانوار به دلایلی نمی‌تواند از پس مخارج تحصیل فرزندانش بربیاید در چنین شرایطی، خیران وارد عمل می‌شوند و با بررسی شرایط، با واسطه و یا به صورت مستقیم، مخارج تحصیل این کودکان را تقبل می‌کنند.

اوبا اشاره به اینکه در راستای شفاف سازی نحوه توزیع مشارکت‌های مردمی، تمامی اقلام توزیع شده در بین مددجویان در سامانه‌ی ارمغان بهزیستی ثبت می‌شود، ادامه داد: موسسه‌های خیریه همواره در کنار بهزیستی بوده و همکاری خوبی نیز داشته‌اند و تمامی پویش‌های همدلی با همکاری موسسه‌های خیریه تحت نظارت بهزیستی اجرا می‌شود و امیدواریم مردم نیز اعتماد کرده و همکاری خوبی در این جهت داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.