رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان را یک هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به کاهش تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های خوزستان تا ۲ هزار و ۱۰۰ نفر گفت: هم اکنون یک هزار و ۳۰۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و تحت درمان هستند.

او اقدامات صورت گرفته از سوی مردم و مسئولان را عامل وقوع روند نزولی ابتلا به کرونا در استان و بستری در مراکز درمانی دانست و بیان داشت: در ایام عید فطر در حالی که از دید و بازدید‌ها نگرانی زیادی داشتیم، اما موفق شدیم حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد دورهمی‌ها و مهمانی‌ها را مدیریت کنیم.

ابول نژادیان با اشاره به نقش برگزاری جلسه با بزرگان و شیوخ طوایف در پیشگیری از مهمانی‌های عید فطر اظهار کرد: ائمه جمعه شهرستان ها، سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری در زمینه فرهنگ سازی "نه به دید و بازدید‌های عید" همکاری خوبی داشتند و امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد سیر نزولی بیماری با سرعت بیشتری باشیم.

واکسیناسیون براساس زمان بندی ادامه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درخصوص عملیات واکسیناسیون گفت: با ورود محموله جدید واکسن کرونا به استان، افراد بالای ۷۰ سال می‌توانند برای واکسینه شدن به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کرده و نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: امیدواریم روند واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال با سرعت بیشتری انجام شود تا از هفته آینده واکسیناسیون افراد ۶۵ تا ۶۹ سال را آغاز کنیم، ضمن اینکه اکنون ۷۴ درصد افراد بالای ۸۰ سال، ۷۰ درصد افراد ۷۵ تا ۷۹ سال و ۴۶ درصد افراد ۷۰ تا ۷۴ سال در استان واکسینه شده اند.

ابول نژادیان افزود: براساس سند ملی، در فاز دوم واکسیناسیون که هم اکنون در حال اجرا است، افراد بالای ۶۵ سال را واکسینه می‌کنیم و در ادامه وارد فاز سوم واکسیناسیون می‌شویم که در این فاز، ابتدا به افراد ۱۸ تا ۶۴ سال دارای بیماری زمینه‌ای واکسن دریافت خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه براساس سند ملی، کار واکسناسیون را انجام می‌دهیم اظهار داشت: در فاز سوم پرسنل بیمارستان‌های غیرکرونایی، واکسینه می‌شوند همچنین از ابتدای هفته آینده واکسیناسیون پرسنل آی سی یو و سی تی اسکن بیمارستان‌های خصوصی را شروع می‌کنیم، البته لازم است که سازمان نظام پزشکی اسامی پرسنل مراکز درمانی خصوصی که دارای بیمه هستند را به ما اعلام کند.

ابول نژادیان با بیان اینکه برگزاری آزمون‌های پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری انجام می‌شود، عنوان کرد: سالن‌های بزرگی برای برگزاری امتحان‌ها در نظر گرفته شد، ضمنن اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت ویژه در حال انجام است و مردم از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.