فلاح گفت: فعالیت ها و اقدامات در قالب طرح «شهر خلاق صنایع دستی» باید منجر به شناخته شدن سمنان به عنوان «مرکز سفال هنری ایران» شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت سمنان در رقابتی فشرده امسال به عنوان شهر خلاق صنایع دستی با محوریت سفال معرفی شده است و دستیابی به این جایگاه مهم نیازمند برنامه ریزی دقیق و فشرده همراه ارائه طرحهای ابتکاری و خلاقانه است.

او با بیان اینکه از بین ۳۶۰ شهر کشور پس از داوری ۹۰ شهر به عنوان شهرهای خلاق در رشته های مختلف انتخاب و معرفی شد افزود: سمنان نیز به همراه ۶ شهر دیگر شبکه شهرهای خلاق صنایع دستی را تشکیل می دهد.

فلاح افزود: در این نشست ها باید تصمیم گیری شود که برای ترویج سفال، اقتصاد سفال، فعالیت های آموزشی سفال ، بانک اطلاعات هنرمندان فعال در رشته سفال ، و حفظ حقوق معنوی هنرمندان، چه فعالیت ها و اقداماتی باید انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در عرصه جشنواره پایتخت کتاب و تشکیل بیش از ۱۰۰ نشست، مشارکت و همکاری گسترده دستگاه‌های عضو ستاد، مردمی بودن فعالیت ها و اتحاد بین دستگاه‌های مختلف افزود: این اقدامات و فعالیت ها می تواند بهترین الگو برای برنامه شهر خلاق باشد تا به نتایج مطلوب و موثری در این عرصه نیز برسیم.

فلاح ثابت بودن نمایندگان دستگاههای اجرایی و فرهنگی عضور شورای برنامه ریزی و سیاست گذاری شهر خلاق را خواستار شد و خاطرنشان کرد: تمام این برنامه و اقدامات باید با این هدف نهایی باشد که سفال هنری سمنان به عنوان مرکز سفال ایران شناخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: شهر خلاق یکی از برنامه های جهانی سازمان فرهنگی اجتماعی یونسکو و از سلسله برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

انتهای پیام / گ 

برچسب ها: فرهنگ و ارشاد ، سفال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار