مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت گفت: محاصره غزه، کمبود امکانات و درگیری‌ها، وضع بهداشت در این منطقه را به شدت به خطر انداخته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، مقامات سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه خواستار یک آتش‌بس بشر‌دوستانه در نوار غزه شدند تا بتوانند به این منطقه کمک‌های بهداشتی و پزشکی برسانند.

احمد المندیاری، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت "WHO" در گفت‌وگویی با رسانه‌ها اعلام کرد: محاصره غزه و بسته شدن تمامی ورودی و خروجی‌ها، بیماران و تیم‌های بهداشت بشردوستانه را با مشکلاتی رو‌به‌رو کرده و محدودیت‌های شدید در ارسال تجهیزات پزشکی، بحران بهداشت عمومی را در این منطقه تشدید می‌کند.

او گفت: شدت صدمات و خسارات در غزه باعث فرسوده شدن سیستم بهداشتی شده است. این در حالی است که گروه‌های پزشکی علاوه بر جلوگیری و مبارزه با شیوع کرونا در آنجا با کمبود دارو‌های اساسی و مایحتاج روبرو هستند.

یک مقام مسئول سازمان جهانی بهداشت هم گفت: کاروان سازمان ملل متحد برای ارسال کمک‌های بشردوستانه از جمله ۱۰ هزار واکسن سینوفارم کرونا ویروس به غزه و بیرون آوردن افراد زخمی در زیر آوارها به محض آتش‌بسی ولو کوتاه، آماده حضور در غزه است.

او اضافه کرد: طرف‌های درگیر باید با یک آتش‌بس کوتاه و  بشردوستانه موافقت کنند.

ساعاتی پیش وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدا در نوار غزه به ۲۲۷ نفر از جمله ۶۴ کودک و ۳۸ زن و زخمی شدن ۱۶۳۰ نفر خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار