صدر اعظم آلمان در حالی که کشورش حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را حق این رژیم می‌داند، از سویی خواستار آتش بس پایدار بین دو طرف است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان ضمن دفاع  و حمایت از رژیم صهیونیستی، حملات موشکی این رژیم به نوار غزه را حق این رژیم دانست و از سویی دیگر خواستار آتش بس پایدار بین نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی شد.

صدر اعظم آلمان امروز پنجشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی با دفاع از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به نوار غزه که موجب کشته شدن زنان و کودکان بی‌گناه می‌شود، اعلام کرد: آلمان در تلاش است تا یک آتش بس پایدار را در نوار غزه بین اسرائیل و گروه های مقاومت فلسطین تأمین کند.

او گفت: هرگونه آتش بس باید شامل گفت‌وگو‌های غیرمستقیم با گروه های مقاومت فلسطین باشد.

مرکل اظهار کرد: "اروپا نمی‌تواند همه درگیری‌های جهان را حل کند، خصوصا اگر به اندازه مسئله اسرائیل و فلسطین پیچیده باشد."

پیش از این هایکو ماس، وزیر امور خارجه  آلمان هم در اظهاراتی راه حل دو دولتی را منجر به صلح میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی دانسته بود. این مقام ارشد آلمان در سخنانی مدعی شد: «راه حل دو دولتی اجازه می‌دهد فلسطین و اسرائیل در کنار یکدیگر با صلح زندگی کنند.»

پیشتر هایکو ماس به تشدید درگیری‌ها در اراضی اشغالی و فلسطین واکنش نشان داده و مدعی شده بود: «اسرائیل از حقش برای دفاع از ساکنان خود در برابر حملات موشکی حماس استفاده می‌کند.»

سازمان ملل امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات رژیم اشغالگر قدس به فلسطینی‌ها در نوار غزه منجر به بی‌خانمان شدن دستکم ۷۵ هزار فلسطینی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
هرگونه آتش بس باید شامل گفت‌وگو‌های غیرمستقیم با گروه های مقاومت فلسطین باشد.
جالب است که صاحبان خانه را گروه های مقاومت می خوانند و تفاله های خود درا حکومت اسرائیل می دانند که حق دفاع از خود دارد
مرکل اظهار کرد: "اروپا نمی‌تواند همه درگیری‌های جهان را حل کند، خصوصا اگر به اندازه مسئله اسرائیل و فلسطین پیچیده باشد."
پس ارو پا لا اقل در این موضوع سکوت کند . نه انکه گاه جانبداری از تفله های خود کند که با کک انگلستان همه را تف کردند در فلسیطین ، وبرای این که برگشتی به اروپا نداشته باشند هر ساله ملیارد ها دلار و یورو انواع تسلیحات و امکانات به این گروه های صهیون می دهند .
آخرین اخبار