مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از پایان خرید تضمینی و توافقی دانه روغنی کلزا به میزان ۸۸ هزار و ۵۰۰ تن در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید جهان نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان از ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و به مدت ۴۰ روز به صورت فشرده از طرف اداره غله، تعاون روستایی استان و بخش غیردولتی ادامه داشت، گفت: عملیات خرید با ۸۸ هزار و ۵۰۰ تن محصول به پایان رسید.

او با بیان اینکه علیرغم وجود خشکسالی و نارسایی بارندگی‌ها به خصوص در فصول زمستان و بهار، خرید تضمینی و توافقی دانه روغنی کلزا در مقایسه با پارسال حدود ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد، اظهار کرد: محصول خریداری شده در خوزستان از سوی ۲ کارخانه روغن کشی ماهیدشت و نوید خلیج فارس به صورت تضمینی و توافقی خریداری و به کارخانه‌ها حمل شده است.

جهان نژادیان با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار بخش خصوصی به صورت منسجم و هماهنگ وارد کشت قراردادی و خرید تضمینی و توافقی کلزا شد و با خرید نقدی، باری از دوش دولت برداشت، افزود: امسال حدود ۷۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان زیر کشت دانه روغنی کلزا قرار گرفت که نسبت به سال زراعی ما قبل آن حدود ۶۰ درصد افزایش نشان می‌دهد

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.