مدیر جهاد کشاورزی کارون گفت: عملیات برداشت کلزا از اراضی این شهرستان ادامه دارد.

حمادی مدیر جهاد کشاورزی کارون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: باتوجه به تجربه شیرین و رضایت کشاورزان شهرستان از کشت قراردادی کلزا در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ تولیدکنندگان محصول خود را به منظور فروش به شرکت ماهیدشت کرمانشاه از طریق تعاونی انقلاب به عنوان مرکز خرید کلزا به صورت توافقی تحویل داده و یا در حال تحویل دادن هستند.

او با بیان اینکه خرید بالاتر از قیمت مصوب رضایت کلزاکاران را به دنبال داشته است، افزود: براساس توافق‌های انجام شده با کارخانه‌های روغن کشی، به منظور پشتیبانی از کشاورزان با قیمتی بالاتر از آخرین قیمت اعلام شده خرید تضمینی از سوی دولت، از تولیدکنندگان شهرستان کارون خریداری می‌کنند.

حمادی با بیان اینکه با هدف مانع زدایی و با توجه به افزایش سطح کشت و افزایش تولید، تعاونی انقلاب به عنوان مرکز خرید اختصاصی خرید کلزا به صورت توافقی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: اولین بار در سال زراعی کنونی، کشت کلزا به صورت قراردادی انجام می‌شود که امیدواریم در سال آینده مشکلات سال‌های قبل مرتفع شوند.

مدیر جهاد کشاورزی کارون بیان داشت: این روش کشت در کاهش دغدغه و ترغیب کشاورزان برای هدایت به کشت این محصول استراتژیک و افزایش سطح زیرکشت محصول کلزا در زمینه سیاست‌های وزارت متبوع تاثیر بسزایی دارد، همچنین گامی موثر در تحقق منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها برداشته خواهد شد تا کشت و برداشت محصول کلزا در سال‌های آینده به نحو احسن اجرا گردد.

به گفته حمادی یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان کارون به کشت کلزا اختصاص یافته است و پیش بینی می‌شود ۳ هزار و ۲۰۰ تن از این دانه روغنی برداشت و راهی کارخانه‌های روغن کشی شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.