استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۱۸ طرح در حوزه اقتصاد مقاومتی این استان تعیین و برای اجرای این پروژه‌ها تاکنون حدود ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: امسال ۱۸ طرح در حوزه اقتصاد مقاومتی این استان تعیین شده است و برای اجرای این پروژه‌ها تاکنون حدود ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و آغاز عملیات اجرایی آن‌ها امکان‌پذیر است.

او افزود: پارسال ۱۶ طرح اقتصاد مقاومتی برای اجرا در چهارمحال و بختیاری پیشنهاد داده شد که از این تعداد ۱۱ طرح از پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد دارد.


بیشتر بخوانید


عباسی به مطلوب نبودن پیشرفت فیزیکی پنج طرح اقتصاد مقاومتی استان اشاره و اضافه کرد: اگر توان اجرایی یک طرح وجود ندارد، نباید به‌عنوان طرح اجرایی به‌ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی پیشنهاد شود.

او ادامه داد: هیچ بهانه‌ای برای کم‌کاری پذیرفته نیست و سازمان جهادکشاورزی، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در عمل به تعهدات خود برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی باید جدیت بیشتری داشته باشند که این موضوع به وزارتخانه‌های مرتبط اعلام می‌شود.

عباسی گفت: برای رفع مشکلات پروژه‌هایی مانند دهکده فرش، احداث و راه‌اندازی خط ۲ کشتارگاه‌های طیور، تامین و انتقال آب و توسعه باغات در زمین‌های شیب‌دار، تامین آب آشامیدنی روستایی و زیرساخت‌های مناطق گردشگری، نشست‌های تخصصی با فوریت و اولویت برگزار شود.

او در خصوص روند اجرایی طرح‌های جهش تولید چهارمحال و بختیاری در سال ۹۹ گفت: پارسال ۴۶ طرح جهش تولید در استان تعریف و برای اجرای آن‌ها ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی اختصاص داده شد که جذب این مبلغ تا پایان تیرماه امسال فرصت دارد.

عباسی اضافه کرد: در صورت نبود توان از سوی دستگاه اجرایی برای جذب این اعتبارات در مهلت مقرر، باید این اعتبار به سایر طرح‌ها اختصاص یابد.

او با اشاره به روند اجرایی طرح زیرسازی راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد ادامه داد: تملک زمین‌های ایستگاه این راه‌آهن در شهرکرد در دست بررسی است و خوشبختانه عملیات اجرایی این طرح در چند قطعه در حال انجام و از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است.

عباسی گفت: در این راستا پی‌گیری لازم با وزارت راه و شهرسازی برای تعیین تکلیف این قطعه زمین مورد نیاز برای ایستگاه راه‌آهن شهرکرد انجام شده است، اما می‌توان قبل از اعلام پاسخ این نامه و به‌منظور تسریع در روند کار با در نظر گرفتن تمامی حق و حقوقات آن، این قطعه زمین را برای اجرای عملیات عمرانی براساس صورت‌جلسه‌ای به پیمانکار واگذار کرد تا پروژه تعطیل نشود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار