معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: مراسم بزرگداشت خیام در موزه منطقه‌ای خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر،  نصرالله ابراهیمی معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر بیان کرد: همزمان با آغاز هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه‌ها، عصر دیروز مراسم بزرگداشت خیام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در موزه منطقه‌ای خلیج فارس برگزار شد.

او افزود: در این مراسم که با توضیحات کارشناسان میراث فرهنگی و پژوهشگران در خصوص تاریخ و قدمت اشیا سامان‌دهی شده در موزه همراه بود، موسیقی خیامی نیز توسط هنرمندان هم استانی نواخته شد.

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر ادامه داد: یکی از اهداف مهم ما با این بزرگداشت، تحقیق درباره چگونگی پیوستن دو فرهنگ ریشه دار در اقلیم ایران بود، چرا که اشعار خیام نیشابوری به زیبایی هر چه تمام‌تر در موسیقی فولک و محلی بوشهر جا خوش کرده و طرفداران بسیاری دارد.

ابراهیمی عنوان کرد: همزمان با برگزاری این بزرگداشت، مراسم به طور زنده از طریق شبکه‌های مجازی برای علاقه‌مندان پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.