بزرگترین تالار اجتماعات استان بوشهر به ظرفیت ۷۰۰ نفر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره برداری رسید.

بزرگترین تالار اجتماعات استان بوشهر افتتاح شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دقایقی پیش با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تالار «لیان» در بوشهر به بهره‌برداری رسید.

تالار لیان با زیربنای هزار و ۵۰۰ متر مربع و ظرفیت ۷۰۰ نفر در مجموعه مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی در شهر بوشهر واقع شده و برای ساخت آن،۱۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

این تالار دارای امکاناتی مانند اتاق گریم و رختکن، گالری، تالار تشریفات، تالار اصلی، محوطه اداری و سامانه‌های پیشرفته سرمازا و صوتی و تصویری است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین بهره‌برداری از تالار لیان با تاکید بر ضرورت بهره مندی از امکانات عمومی برای ارتقای سرانه فرهنگ و هنر کشور گفت: استان بوشهر نماد تاریخ، ماندگاری و یکی از کانون‌های مهم و اصلی فرهنگ و هنر ایران زمین بوده است.

 سید عباس صالحی افزود: در ٤٠ سال اخیر اتفاقات مختلفی در حوزه هنر‌های ایران زمین رخ داده و در هر حوزه تحول‌های بسیار خوبی ایجاد شده به گونه‌ای که کارنامه‌ای درخشان در حوزه فرهنگ و هنر رقم خورده است.

وی افزود: سال ٥٨ در حوزه هنر‌های نمایشی کشور تنها ٢٣٠ اجرا داشته ایم که این شمار در سال ٩٦، به هفت هزار اجرا رسیده است؛ همچنین ٤٠٠ اجرا در حوزه آوایی و موسیقایی سال ٥٨ بوده که این شمار در سال ٩٦ به هفت هزار اجرا رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در حوزه هنر‌های تجسمی نیز تعداد نمایشگاه‌ها در سال ٦٣ فقط ٧٠٠ نمایشگاه بود که شمار این بخش در سال گذشته به سه هزار و ٨٠٠ نمایشگاه رسید.

صالحی تعداد مرکز‌های فرهنگی کشور را کمتر از ٥٠٠ مرکز عنوان کرد و گفت: اگر سرانه فضای سبز، آموزشی و ورزشی به ترتیب ١١، ٥ و بیش از یک متر مربع است سرانه فضا‌های فرهنگی و هنری کشور سانتیمتری است.

وی افزود: هر ٣٨ نفر در کشور هم اکنون یک و نیم مترمربع فضای فرهنگی و هنری در اختیار دارند که این نشان از سرانه پایین و سانتیمتری فضای فرهنگی کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: اگر شهر‌ها نیازمند فضای سبز به عنوان دریچه تنفس جسم هستند، به ایجاد فضا‌های فرهنگی و هنری نیز به عنوان دریچه تنفس روح نیاز دارند.

صالحی استان بوشهر را دریچه میان ایران و جهان بیان کرد و ادامه داد: ایران از این دریچه به جهان وصل شده و استان بوشهر علاوه بر پیشتازی تاریخی در حوزه مقاومت در عرصه‌های نشریات، چاپخانه ها، مدرسه‌ها و سایر حوزه‌ها نیز سرآمد بوده است.

وی گفت: بوشهر در حوزه‌های مختلف هنر‌های موسیقی و آوایی کانونی برای ترنم ایران بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: اینکه شعر‌های خیام را از خراسان با ترنم دریا بنوازی و آن را جهانی کنی خود از هنر‌های برجسته هنرمندان استان بوشهر است.

وی ادامه داد:معماری استان بوشهر که ترکیبی از معماری‌های برون گرای شمال و درون گرای کویر است نشان دهنده هنر این مرز و بوم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تفاهمنامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استانداری بوشهر اشاره کرد و افزود: این تفاهمنامه پارسال  برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری منعقد شد که یکی از جلوه‌های آن افتتاح تالار لیان در بوشهر است.

صالحی ابراز امیدواری کرد: در سفر آتی رئیس جمهوری به استان بوشهر تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری بوشهر که مقدمات آن در تهران صورت گرفته، در این سفر نهایی شود.

 دیدار با هنرمندان پیشکسوت تئاتر، موسیقی و شعر و ادب، دیدار با استاندار و افتتاح تالار لیان برنامه‌های سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان بوشهر بود.

انتهای پیام/م

وزیر ارشاد تالار فرهنگی بوشهر را افتتاح کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.