شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: به منظور اجرای ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها تا کنون بیش از ۴۵۰ مورد اخطاریه به اماکن تجاری و حدود ۱۴۰ مورد اخطاریه به اماکن اقامتی غیر ایمن صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیدفرهاد حجازی شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: به منظور اجرای ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و با هدف تامین ضوابط ایمنی و حفظ جان شهروندان منطقه و زوار بارگاه منور رضوی، تا کنون بیش از ۴۵۰ مورد اخطاریه به اماکن تجاری و حدود ۱۴۰ مورد اخطاریه به اماکن اقامتی غیر ایمن صادر شده است.

او افزود: کارگروه ایمنی اماکن اقامتی شهرداری منطقه ثامن متشکل از نمایندگانی از اداره اماکن نیروی انتظامی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، مرکز بهداشت ثامن و همچنین اداره نظارت بر ساخت و ساز‌ها و مسئول HSE و بحران شهرداری منطقه ثامن، به منظور بررسی و کنترل اماکن اقامتی سطح منطقه از نظر ایمنی بازدید به عمل آوردند.

شهردار منطقه ثامن مشهد ادامه داد: با توجه وجود بافت فرسوده شهری و تراکم و ازدیاد اماکن اقامتی، متاسفانه موارد زیادی از فعالیت اماکن تجاری و اقامتی غیر مجاز در منطقه ثامن مشهود است.


حجازی بیان کرد: به جهت تامین امنیت جان شهروندان و زائران بارگاه منور رضوی، حوزه HSE و ایمنی منطقه با هماهنگی مدیریت بحران شهرداری مشهدمقدس؛ نسبت به پایش و کنترل و وضع موجود و صدور اخطاریه‌های لازم و حتی پلمپ موارد غیر مجاز و ناایمن اقدام نموده و با این عمل سعی در الزام اخذ تاییدیه‌های ایمنی توسط مالکان این اماکن دارد.


او تصریح کرد: به همین منظور و در اجرای ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، بیش از ۴۵۰ مورد اخطاریه برای اماکن تجاری ناایمن موجود در سطح منطقه ثامن صادر شده است، که ۶۰ مورد به طور کامل رفع خطر شده و سایر موارد نیز در دست پیگیری و اقدام توسط مالکان و کسبه می‌باشد.

شهردار منطقه ثامن مشهد تاکید کرد: در خصوص واحد‌های اقامتی ناایمن نیز حدود ۱۴۰ مورد اخطاریه صادر شده که تا کنون از فعالیت ۱۰ مورد به طور کامل جلوگیری به عمل آمده و بقیه موارد نیز نسبت به تامین موارد ایمنی و اخذ استاندارد‌های لازم و رفع خطر در دست اقدام می‌باشند، که در صورت تامین ضوابط و استاندارد‌های لازم و پس از تایید کارگروه می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

 

ریسک بالای اماکن غیرمجاز از نظر ایمنی


حمید سرابی مقدم کارشناس HSE و مدیریت بحران و مسئول حوزه ایمنی شهرداری منطقه ثامن گفت: در بازدید امروز ۶ پلاک از اماکن اقامتی غیرمجاز، در محدوده خیابان طبرسی و نوغان مورد بررسی قرار گرفت، که متاسفانه پس از تهیه چک لیست ایمنی از آن‌ها مشخص شدکه ۴ پلاک نا ایمن هستند (یعنی بیش از ۶۰ دصد!)، که همین امروز اخطاریه‌های لازم صادر و به مالکان و متولیان تحویل و از ادامه فعالیت آن‌ها به صورت موقت جلوگیری شد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.