استاندار اصفهان گفت: مسائل و مشکلات منطقه ویژه اقتصادی و گمرک کاشان با پیگیری جدی مدیران استان اصفهان به زودی و در نهایت تا یک ماه آینده رفع می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس رضایی استاندار اصفهان امروز پس از نشست با مدیران مرتبط با منطقه ویژه اقتصادی و گمرک کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: کاشان به عنوان بخش شمالی اصفهان، دارای مردمانی متعهد، نوآور و خلاق است که وظیفه داریم در راستای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی بسیار خوب مستقر در این شهرستان گام برداریم.

او با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی کاشان زخم کهنه است، ادامه داد: از حدود ۱۲ سال پیش مجوز این منطقه از سوی هیات دولت صادر شده اما بنا بر یکسری دلایل که از حیطه وظایف استانی خارج بوده مسائلش رفع نشده است.

به گفته رضایی، از حدود ۶ ماه قبل که در جریان مسائل منطقه ویژه اقتصادی کاشان قرار گرفتیم از آنجا که بنا داریم هیچ مشکلی در کاشان نباشد امروز در نشستی برای پیگیری و اجرایی کردن زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی از جمله  آب، برق، گاز و تلفن  مدیران مربوطه در استان به کاشان آمدند و مسائل مشخص و مقرر شد در زمان‌بندی مشخص حل و فصل شود.

استاندار اصفهان گفت: منطقه ویژه اقتصادی کاشان نیازمند یکسری هماهنگی‌ها بود که در نشست امروز محقق شد و برای مثال مخابرات باید طی ۴۵ روز برای پیمانکاران فراخوان داشته باشد و استفاده برق از پست ۲۳۰ کیلو ولت راوند یا پست ۴۰۰ کیلو ولت احداثی مشخص شود.

او خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد مشکل اجرایی روی زمین مانده‌ای برای منطقه ویژه اقتصادی وجود نداشته باشد.

رضایی با اشاره به نیاز شهرستان کاشان به گمرک گفت: این خطه یکی از شهرستان‌های بزررگ کشور و صادات و واردات آن از ۱۵ استان کشور بیشتر است؛ بر این پایه برای اجرایی کردن گمرگ کاشان تصمیم‌هایی گرفته شد.

او افزود: مقرر شد گزاش توجیهی را گمرک استان به سازمان برنامه و بودجه ارائه کنند و فرم‌های مربوطه تکمیل شود و پس از آن قرار است ماده ۲۳ قاون اجرا شود و یک کار منسجم و قانونی همیشگی انجام شود تا کسی نتواند زیر آن بزند.

استاندار اصفهان اظهار امیدواری کرد که تا ۱۵ روز آینده امور قانونی انجام و ماه آینده عملیات اجرایی ساخت گمرک کاشان آغاز شود.

شهرستان کاشان با افزون بر ۳۶۴ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

بیش از ۲۹۰ شرکت تعاونی فعال در زمینه‌های کشاورزی، خدماتی، صنعت، مسکن، تولیدی و توزیعی در کاشان فعالیت می‌کنند که افزون بر ۷۰ درصد جمعیت این شهرستان عضو آن‌ها هستند.

پیش از شیوع کرونا نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی با ۴۶ هزار نیروی کار در زمینه تولید حدود ۲۰۰ نوع محصول در شهرستان کاشان فعالیت داشت.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.