وزارت خارجه آمریکا پیشنهاد پاداش ۵ میلیون دلاری را در ازای ارائه اطلاعاتی درباره آدم ربایی شهروند آمریکایی در افغانستان داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه آمریکا از طریق برنامه موسوم به  «پاداش برای عدالت» و دفتر تحقیقات فدرال، ۵ میلیون دلار پاداش برای دادن اطلاعاتی که منجر به پیدا کردن و بازگرداندن سیدنی میزل، شهروند آمریکایی شود که برای کمک‌های بشردوستانه در افغانستان بود و در سال ۲۰۰۸ مفقود شد، در نظر گرفته است.

در ژانویه ۲۰۰۸، میزل به همراه محمد هادی، راننده خود توسط افراد مسلح ناشناس در شهر قندهار افغانستان ربوده شد. گمان می‌رود که میزل و راننده اش احتمالا در همان سال به وسیله آدم ربایان کشته و در قندهار یا اطراف آن به خاک سپرده شده باشد.

میزل در زمان مفقود شدن در دانشگاه قندهار زبان انگلیسی و در مدرسه‌ای دخترانه گلدوزی تدریس می‌کرد و به زنان افغانستانی کمک می‌کرد تا پروژه‌هایی برای درآمدزایی برای خانواده هایشان تهیه کنند. او سه سال در قندهار زندگی کرده بود و به زبان پشتو مسلط بود.

برنامه موسوم به «پاداش برای عدالت» برنامه‌ای است که از طرف سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه آمریکا اداره می‌شود. این برنامه از زمان آغاز به کار خود از سال ۱۹۸۴ بیش از ۲۰۰ میلیون دلار به بیش از ۱۰۰ نفر که اطلاعاتی برای آنچه مبارزه با تروریست‌ها خوانده شده در اختیار این سازمان گذاشته اند پرداخت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار