نماینده آمریکا: موضع روسیه و چین در مورد روند صلح افغانستان با ما یکی است

فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان گفت که روسیه و چین در پیشبرد روند صلح در افغانستان در همان جبهه‌ آمریکا قرار دارند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اردوپوینت، زلمای خلیل زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان روز سه شنبه در جلسه استماع کنگره اعلام کرد که روسیه و چین در رابطه با تشویق طالبان و دولت افغانستان برای مذاکرات رویکردی مشابه آمریکا دارند.

خلیل زاد به کمیته امور خارجه مجلس آمریکا گفت: «سیاست چینی‌ها و روس‌ها در افغانستان در راستای پیشبرد روند صلح بوده و این دو کشور در تشویق طالبان و دولت افغانستان به مذاکره که از تصرف دوباره افغانستان توسط طالبان جلوگیری کرده و مانع قدرت گرفتن و بازگشت حکومت آنها خواهد شد، طرف ما هستند.»

خشونت‌های طالبان پس از اتمام آتش بس سه روزه در افغانستان در حال افزایش است.

طالبان به مناسبت فرا رسیدن عید فطر اعلام کرده بود که قرار است سه روز آتش بس اعلام کند و از سوی دیگر دولت افغانستان نیز از نیرو‌های امنیتی خود درخواست کرد تا این آتش‌بس را رعایت کنند.

خروج حدود ۱۰ هزار نیروی نظامی آمریکایی، ناتو و تجهیزات نظامی که از ۲۰ سال پیش در افغانستان مستقر هستند، از اول ماه مه آغاز شد و قرار است تا ۱۱ سپتامبر یعنی بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر به پایان برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار