کشته شدن ۴ عضو ارشد و ۳ شهروند پاکستانی طالبان در فاریاب

قول اردوی ۲۰۹ شاهین می‌گوید که در اثر یک حمله هوایی در ولایت فاریاب، ۱۹ جنگ‌جوی طالب کشته شده‌اند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، این قول اردو بانشر خبرنامه‌ای امروز (سه‌شنبه، ۲۸ ثور) گفته است که عصر گذشته در یک حمله هدفمند هوایی بالای یک قرارگاه مهم طالبان در منطقه «خواجه ناموسی» ولسوالی پشتون‌کوت ولایت فاریاب، ۱۹ طالب مسلح کشته شدند.

بر اساس اعلام این خبرنامه، در میان کشته شده‌ها «زین‌الله» مشهور به خالد، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی المار، «نورالحق»، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای ولسوالی بالامرغاب، «ملا اسدالله ترکمن»، مسئول کمیسیون نظامی طالبان برای ولسوالی اندخوی و «ملا ریحان»، یک تن از سرگروه‌های طالبان شامل اند.

همچنان خبرنامه قول اردوی ۲۰۹ شاهین علاوه کرده است که سه شهروند پاکستانی گروه طالبان نیز مشمول کشته شده‌های این حمله هوایی است.

به گفته قول اردوی ۲۰۹ شاهین، در نتیجه این حمله هوایی، ۱۵ تن به شمول «ملا شعیب»، مسئول نظامی طالبان برای ولایت فاریاب زخمی شده‌اند. از سوی‌هم ۱۷ عراده وسایط این گروه شامل موتر و موتورسایکل نیز تخریب شده است.

گفتنی است که این حمله هوایی زمانی بالای قرارگاه طالبان در منطقه خواجه ناموسی ولسوالی پشتون‌کوت ولایت فاریاب انجام شده که فرماندهان ارشد و مسئولان نظامی این گروه از چندین ولسوالی این ولایت به هدف برنامه‌ریزی حملات‌شان در بخش‌های از ولایت فاریاب گرد آمده بودند.

این در حال است که گروه طالبان تاکنون در مورد این خبر چیزی نگفته است.

ولایت شمالی فاریاب یکی از ولایت‌های ناامن کشور محسوب می‌شود که از چندین سال به این طرف جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌های گسترده‌ای این ولایت حضور و فعالیت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار