وزیر خارجه چین در گفتگوی تلفنی با مشاور رئیس‌جمهور افغانستان پیشنهاد کرد میزبان گفتگوی بین طرفین درگیر در این کشور باشد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «وانگ ایی»، وزیر خارجه چین، در گفتگوی تلفنی با «حمدالله محب»، مشاور رئیس‌جمهور افغانستان، پیشنهاد کرد طالبان و دولت افغانستان مذاکرات صلح خود را در پکن برگزار کنند.

او در این خصوص گفت: «دولت چین آماده است تا همه شرایط را برای برگزاری مذاکرات داخل افغانستان از جمله ایجاد شرایط برای انجام مذاکرات در چین فراهم کند».

پیشتر نیز «ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزرات خارجه روسیه، از طالبان و مقامات افغانستان خواست که هرچه سریع‌تر به خشونت در این کشور پایان دهند.

زاخاروا در ادامه گفت: علی‌رغم گفتگو‌های صلح برای دستیابی به توافق آتش‌بس دائم و گفتگو درباره آینده سیاسی این کشور، افغانستان از خشونت مکرر و برخورد‌های خونین بین نیرو‌های دولت افغانستان و طالبان رنج می‌برد.

تشدید درگیری‌ها بین طالبان و دولت افغانستان نیز در حالی است که دولت آمریکا و نیرو‌های ناتو در آغاز ماه جاری شروع به عقب‌نشینی نیرو‌های خود از افغانستان کردند و دولت «اشرف غنی»، رئیس جمهور این کشور، تایید کرد نیرو‌های امنیتی افغانستان توانایی مقابله با طالبان را دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار