میراسماعیلی: رفع تعلیق نامحدود جودو، پیروزی بزرگی بود/ ممکن است سهمیه المپیک بریمانلو با تغییراتی مواجه شود

رئیس فدراسیون جودو درباره تعلیق دوباره این فدراسیون توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودوی کشورمان درباره تعلیق دوباره فدراسیون توسط فدراسیون جهانی بیان کرد: مدت ۲ سالی است که درگیر این پرونده هستیم و رای فدراسیون جهانی جودو درباره تعلیق نامحدود جودوی ایران، به صورت دائمی بود. شایان ذکر است که پیش شرطی هم توسط فدراسیون جهانی گذاشته شد.

او گفت: بنا بر این به دادگاه عالی ورزش شکایت کردیم و مدت زمان یک سال درگیر این پرونده بودیم‌‌. در دادگاه CAS رای نامحدود تعلیق جودو برداشته شد و برای بررسی مجدد به کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو ارجاع داده شد. طی این مدت با رئیس فدراسیون جهانی جودو رایزنی انجام دادم، اما متاسفانه اصرار غیرمنصفانه روی پیش شرط داشت. کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو بدون حضور ما از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ تعلیق وضع کرد که ۲ سال از آن را گذرانده بودیم.

میراسماعیلی بیان کرد: مدت زمان ۲۱ روز به ما فرصت داده شد تا برای فرجام‌خواهی اقدام کنیم و این روزها در حال نوشتن لایحه هستیم. با سلطانی‌فر، صالحی امیری و علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش و جوانان جلسه ای برگزار کردیم تا ابعاد پرونده را مورد بررسی قرار دهیم. قصد داریم دوباره به این رای اعتراض کنیم. در مسابقات آسیایی قرقیزستان هم گفت و شنودهای خوبی میان من و ویزر، رئیس فدراسیون جهانی جودو انجام شد، اما او به انجام پیش شرط که مغایر با ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران است، مصر بود. من روی ارزش‌های انقلاب اسلامی مصر هستم و همیشه چارچوب نظام اسلامی را قبول دارم. پیش شرط گذاشتن مغایر با منشور المپیک است و به تفاهم نرسید‌یم.

او عنوان کرد: ۲ روز گذشته نوشتن لایحه تمام شد و مدارک را برای دادگاه عالی ورزش فرستادیم و منتظر هستیم تا وکیل برای پرونده انتخاب شود تا در پروسه اداری به رای برسیم.

میراسماعیلی درباره شکسته شدن رای تعلیق نامحدود بیان کرد: اگر رای اولیه شکسته نمی‌شد، جودو مادام العمر تعلیق بود و یا این که باید پیش شرط فدراسیون جهانی جودو را قبول می کردیم.‌ مردم می‌توانند قضاوت کنند که شکسته شدن مدت زمان تعلیق جودو، پیروزی بزرگی برای ما محسوب می‌شود. امیدوارم بتوانیم احقاق حق کنیم و تلاشمان را در این زمینه خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون جودو درباره وضعیت محمد محمدی بریمانلو عنوان کرد: بریمانلو قهرمان بزرگ ایران و سهمیه المپیک را از طریق سهمیه قاره ای دشت کرده است و باید منتظر بود و دید درباره حضور او در المپیک چه شرایطی توسط فدراسیون جهانی بیان خواهد شد. طبیعتا برای بریمانلو احترام قائل هستیم و از او حمایت می‌کنیم. باید ۲۰ روز صبر کنیم تا ببینیم چه اتفاقی درباره سهمیه بریمانلو با برگزاری مسابقات جهانی رخ خواهد داد‌.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
عدم مدیریت و اشتباهات ووووو
به گردن کسانی دیگه ندازیم یک نسل از تیم ملی فنا شد رفت
شخص وزیر مقصره که به موقع وارد نشد و تصمیم گیری نکرد
علی نژاد خواست ولی امثال احمدی و وزیر نذاشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
از وکیل پرادعای قبلی استفاده نکنید که انگلیسی بلد نبود با هزینه بیت المال مترجم بعنوان دستیار با خودش به سوییس برده بود .
Iran (Islamic Republic of)
محمد درخشان مبارکه
۱۲:۴۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
باید بجای شکایت مجدد از ایرانی های دارای مسئولیت در فدراسیون جهانی حهت رفع تعلیق استفاده شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
ابتدا باید از مسبب این تعلیق بین المللی که همون رییس سابق فدراسیون جودوست در محاکم قضایی شکایت کیفری کرد زیرا سعید ملایی و سرمربی فراری تیم ملی رو به رییس فدراسیون جهانی متصل کرد تا زمینه تعلیق فدراسیون ایران فراهم شود سپس به دادگاه داوری بین المللی از فدراسیون جهانی شکایت کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
درخشان خودش عامل اصلی تعلیق فدراسیون جودوی ایران است . او لیاقت نمایندگی ایران رو در فدراسیون جهانی ندارد .