استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سازمان مدیریت بحران کشور برای مدیریت تنش آبی چهارمحال و بختیاری ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به ادامه پدیده خشکسالی در استان گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده ۱۱۰ شهر و روستای این استان در معرض خطر وقوع تنش آبی قرار دارد.

او افزود: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال به ۱۰ شهر و ۱۰۰ روستای استان با تانکر آب‌رسانی سیار انجام شود.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری در سال‌زراعی جاری با کاهش ۴۰ درصدی بارندگی‌ها مواجه شده است که خسارت‌های فراوانی در بخش کشاورزی و زیرمجموعه‌های باغی، زراعی، دام و طیور وارد کرده است.

او ادامه داد: سازمان مدیریت بحران کشور برای مدیریت تنش آبی چهارمحال و بختیاری ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.

عباسی با اشاره به ارتفاع بالای چهارمحال و بختیاری گفت: براساس آمار‌های موجود، در چهار دهه گذشته حدود ۱۳۰ سیلاب در این استان با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال خسارت گزارش شده که این میزان خسارت ۲ برابر اعتبارات عمرانی استان در طول ۴۰ سال گذشته بوده است.

او با اشاره به وجود نقاط حادثه‌خیز بسیاری از نظر زمین‌لرزه، ترکیدگی خطوط انتقال نفت و شبکه‌های گاز و آب در استان اظهار داشت: پارسال ۴۰ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع این استان رخ داد.

عباسی اضافه کرد: این مساله ضرورت توجه بیشتر مسئولان ملی و استانی برای پیشگیری و مقابله با هرگونه حادثه طبیعی و غیرطبیعی در چهارمحال و بختیاری را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.