معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران ایران با اشاره به خشکسالی‌های مستمر در کشور گفت: اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جدید برای تنش آبی در ایران پیشنهاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران ایران در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به خشکسالی‌های مستمر در کشور اظهار داشت: اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار جدید برای تنش آبی در ایران پیشنهاد شده است.

او افزود: پیش از این ۳۲ هزار میلیارد ریال برای مقابله با تنش آبی در کشور در نظر گرفته شد و این مبلغ با توجه به وضعیت خشکسالی و تنش آبی در استان‌ها توزیع شده است.


بیشتر بخوانید


نجار به هزینه ۶۰ هزار میلیارد ریالی برای استمهال تسهیلات کشاورزان آسیب‌دیده ناشی از خشکسالی در قالب بند خ ماده ۳۳ در سال‌های قبل اشاره و اضافه کرد: امسال ۲۰ هزار میلیارد ریال برای استمهال تسهیلات کشاورزان و عبور از وضعیت خشکسالی در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: همچنین ۲۰ هزار میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان آسیب‌دیده ناشی از خشکسالی به بانک‌های عامل اختصاص یافته است که مهلت جذب آن تا پایان سال‌زراعی جاری است.

نجار گفت: توجه به بیمه محصولات کشاورزی یکی از مهم‌ترین راهکار‌های مطلوب برای جبران خسارت‌ها در زمان بحران به‌شمار می‌رود.

او افزود: اجرای طرح بیمه اجباری تمامی واحد‌های مسکونی دارای برق‌کشی از ابتدای امسال نیاز به مشارکت مردم دارد.

نجار اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در زمان بحران موظف به همکاری با پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هستند.

او ادامه داد: ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به صندوق توسعه بیمه کشاورزی، ۲ هزار میلیارد ریال برای صندوق بیمه عشایری و ۲ هزار میلیارد ریال به‌منظور آب‌رسانی به عشایر اختصاص یافت.

نجار گفت: به دنبال بارش‌های سیل‌آسا سال ۱۳۹۸ حدود ۲۵۰ سد و ۶۷ تالاب خشک و کم‌آب در کشور آب‌گیری شد و در این مدت ذخیره آب کشور افزایش پیدا کرد و بیشتر سد‌های کشور افزون‌بر ۷۰ درصد آب‌گیری شد.

او افزود:، اما هم‌اکنون کاهش ۵۲ درصدی بارش‌ها در کشور باعث بروز پدیده خشکسالی و خسارت‌های جبران‌ناپذیر ناشی از آن شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار