اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور وارد شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور وارد شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری شد.


بیشتر بخوانید


نجار در اولین برنامه کاری خود به همراه نماینده مردم شریف شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس، استاندار چهارمحال و بختیاری، سرپرست مدیریت بحران استان، سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان، فرماندار شهرستان شهرکرد، شهردار شهرکرد و دیگر مدیران استانی و شهرستانی از محل پایگاه امداد هوایی شهرکرد بازدید کرد.

اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران در این بازدید با اشاره ماموریت‌های این ستاد گفت: امسال پنج هزار میلیارد ریال از محل ماده ۱۰ و ۱۲ به مدیریت بحران کشور اختصاص یافت.

او افزود: البته بنا به ضرورت درخواست ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر از سازمان برنامه و بودجه کشور شده که امید است با اختصاص آن موافقت شود.

نجار اضافه کرد: با اشاره به اینکه وقوع بلایای طبیعی در کشور رخ می‌دهد و جایگاه ایران، باید به امکانات و تجهیزات مدیریت بحران در تمامی استان‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

او ادامه داد: در این راستا تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز پایگاه‌های امداد هوایی اولویت دارد و تکمیل پایگاه امداد هوایی چهارمحال و بختیاری با توجه به موقعیت کوهستانی این استان جزو اولویت‌های مدیریت بحران است.

احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: چهارمحال و بختیاری در امدادرسانی به استان‌های همجوار به‌ویژه در هنگام بحران نقش محوری دارد.

او اظهار داشت: به‌همین منظور سازمان مدیریت بحران کشور باید در تخصیص ردیف‌های اعتباری ملی و اختصاص امکانات و تجهیزات لازم به چهارمحال و بختیاری توجه کند.

دیدار از طرح‌های در دست اجرای ستاد مدیریت بحران استان، بررسی میزان خشکسالی در چهارمحال و بختیاری و نشست ستاد مدیریت بحران از جمله برنامه‌های نجار به این استان است.

سالن چند منظوره و فضاهای جانبی مدیریت بحران شهر هفشجان نیز توسط رئیس سازمان مدیریت بحران کشور کلنگ زنی شد.

 این زمین با مساحت  ۱۸ هزار متر مربع، در تملک اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری است و پس از واگذاری مستقیم به مدیریت بحران استان و شهرداری، عملیات بهره برداری آن آغاز خواهد شد.

سالن چند منظوره مدیریت بحران شهر هفشجان پس از بهره برداری، در مواقع اضطراری برای خدمت به مردم بحران زده استفاده خواهد شد.

فضای سبز، پَد بالگرد امدادهوایی و... از فضاهای جانبی پیش بینی شده برای این سالن چند منظوره است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار