سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات تعویض لوله انتقال نفت مارون در میانکوه اردل از اول خرداد آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، خسرو کیانی سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری از تجهیز کارگاه و انتخاب پیمانکار برای تعویض لوله انتقال نفت مارون به اصفهان در منطقه میانکوه اردل خبر داد و گفت: این عملیات از اول خرداد آغاز می‎شود.

او افزود: بنا بر مصوبه ستاد مدیریت بحران استان و مسوولان شرکت نفت، مقرر شده بود که بخشی از لوله انتقال نفت در میانکوه اردل برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی تعویض و نوسازی شود.


بیشتر بخوانید


کیانی اضافه کرد: در همین راستا مصالح، لوله و اتصالات و کارگاه عملیات در محل تجهیز شده است و عملیات از اول خرداد آغاز می‌شود.

او با بیان تعویض لوله در ۲ قسمت انجام می‌گیرد ادامه داد: فاز نخست به طول پنج کیلومتر و فاز دوم به طول یک هزار و ۸۰۰ متر است.

کیانی با ابراز نگرانی نسبت به معیشت مردم منطقه میانکوه در پی آلودگی نفتی، گفت: هم‌اینک که در فصل کشت محصولات کشاورزی و ماهی‌ریزی در مزارع شیلات است، به سبب آلودگی منابع آب و خاک مجوز کشت و ماهی‌ریزی در این منطقه داده نمی‌شود و همین موضوع موجب نگرانی و دغدغه مردم شده است و در این در حالی است که جبران خسارت از سوی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران نیز با چالش‌هایی مواجه است.

او افزود: شرکت نفت ارزیابی خسارت‌های ناشی از آلودگی نفتی که از سوی کارشناسان استان انجام شده را قبول ندارد و معتقد است باید کارشناسان این شرکت نیز به ارزیابی خسارت‌ها بپردازند که همین موضوع جبران خسارت‌های مردمی را با تاخیر مواجه کرده است.

کیانی اضافه کرد: تمام تلاش استان بر این است تا با ارزیابی سریع‌تر خسارت‌ها بتوان بخشی از ضرر و زیان وارد شده بر معیشت مردم منظقه را جبران کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار