رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد از دستگیری فردی که با جعل و غصب عناوین دولتی و اطلاعاتی، مدعی اعمال نفوذ در دستگاه قضایی بود خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مجید فرهمندزاده رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: با اعلام گزارشی از سوی چند فرد دارای پرونده در دادگستری، مبنی بر پرداخت وجه به یک فرد مدعی اعمال نفوذ برای حل و فصل پرونده در دستگاه قضایی، مراتب با دستور دادستان عمومی و انقلاب یزد در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: این کلاهبردار که خود را از مقام‌های ذی نفوذ اطلاعاتی استان معرفی می‌کرده است در قبال حل و فصل پرونده‌ها مبالغی را درخواست می‌کرده و از آنجا که قصد داشته هیچ رد پایی از خود به جای نگذارد، وجوه را یا نقدی طلب می‌کرده و یا به واسطه دستگاه کارتخوان یک فرد نوجوان که با او همراه بوده دریافت می‌کرده است.

فرهمند زاده با اشاره به دریافت ۲۳ تا ۱۴۶ میلیون ریال در موارد مختلف و متواتر از افراد، ابراز داشت: این فرد شیاد مدعی بوده که وجوه را برای خود نمی‌خواهد و باید به واسطه‌های خود برای حل مشکل پرونده پرداخت کند.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: فرد دستگیر شده با نمایش دادن دستبند پلیسی و افشانه اشک آور به عناوین مختلف، اقدام به جلب توجه و اعتماد سوژه‌های خود می‌نموده و اینگونه وانمود می‌کرده که دارای مقام و پست اطلاعاتی مهمی است و می‌تواند به راحتی اِعمال نفوذ کند.

او به سوابق همکاری متهم با برخی از مجموعه‌های انقلابی و اطلاعاتی در سال‌های دور اشاره و بیان داشت: اینکه این فرد در اوایل جوانی یک همکاری کوتاه و مختصری به صورت داوطلبانه با برخی از مجموعه‌های انقلابی و اطلاعاتی داشته زمینه‌ای را فراهم ساخته تا خود را فردی موجه و مورد اعتماد جا بزند و بتواند اعتماد سوژه‌های خود را برای کلاهبردای جلب نماید.

فرهمند زاده ادامه داد: مردم نباید به هیچ فردی که مدعی است می‌تواند جریان پرونده را خارج از فرایند‌های قانونی تغییر دهد اعتماد کنند و به هر کس که با تکیه بر سوابق و ارتباطات خود در قبال دریافت وجه ادعای حل و فصل پرونده را دارد شک کنند.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان بیان کرد: در این پرونده متهم اصلی به اتهام مشارکت در کلاهبرداری از طریق دعوی اِعمال نفوذ و غصب عنوان مأمور اداره اطلاعات دستگیر شده و فرد نوجوان که این کلاهبردار را همراهی می‌کرد، به اتهام معاونت در در کلاهبرداری دستگیر شده و پرونده در حال رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب یزد است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار