تولید بیشتر پلی استیشن ۵ برای مقابله با کمبود این کنسول در بازار

شرکت سونی قصد دارد تولید کنسول جدید خود را افزایش دهد تا نیاز مخاطبان بازار را پاسخ دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ویرد؛ شش ماه پس از اولین رونمایی از پلی استیشن ۵ در ۱۲ نوامبر، اکنون این کنسول توانسته موفقیت بسیاری را در زمینه فروش برای سونی به ارمغان بیاورد. از تاریخ ۳۱ مارس، این شرکت ۷.۸ میلیون دستگاه از این کنسول را در سراسر جهان فروخته که آن را به سریع‌ترین فروش کنسول تاریخ آمریکا حتی سریع‌تر از Nintendo Wii و Xbox One تبدیل کرده است.


بیشتر بخوانید


سونی قصد دارد تقاضای بازار را با عرضه بیشتر پاسخ دهد

کمبود جهانی تراشه باعث بوجود آمدن مشکلات بسیاری برای شرکت‌های فناوری و حتی خودروسازی شده که یکی از این شرکت‌ها سونی است که کنسول‌های مشهور و محبوب پلی استیشن را می‌سازد. پلی استیشن ۵ که نسل نهم از کنسول‌های این سونی است، توانست طرفداران زیادی را به سمت خود بکشاند، اما مشکل اینجاست که سونی توان عرضه این کنسول را در مقابل تقاضای بازار ندارد و نمی‌تواند بازار را تامین کند. اکنون این شرکت قصد دارد برای یکسان کردن عرضه و تقاضا، تولید پلی استیشن ۵ را افزایش دهد.

تولید بیشتر پلی استیشن 5 برای مقابله با کمبود این کنسول در بازار

جیم رایان، رئیس و مدیرعامل سونی اینتراکتیو انترتینمنت پیش‌تر گفته بود که شرایط تامین بازار احتمالا در ماه جاری میلادی بهتر خواهد شد. با این حال، اما چند روز قبل، هیروکی توتوکی، مدیر ارشد مالی این شرکت اعلام کرد که سونی شرایط سختی را برای تامین بازار و برآورده کردن تقاضا‌ها دارد و احتمالا این شرایط تا سال ۲۰۲۲ نیز ادامه خواهد داشت.

تولید بیشتر پلی استیشن 5 برای مقابله با کمبود این کنسول در بازار

سونی اعلام کرده که تولید کنسول نسل نهم را در تابستان افزایش می‌دهد و متقاضیان شانس بیشتری برای خرید خواهند داشت و گیمر‌ها می‌توانند نسبت به آینده امیدوار باشند. ممکن است سونی بتواند با افزایش تولید، بازار را تامین کند، اما همچنان این گمان وجود دارد که این شرکت نتواند تا سال آینده میلادی در بازار به حالت عادی برگردد. دلیل اصلی این نتوانستن را هم می‌تواند کمبود جهانی تراشه عنوان کرد که کارشناسان حوزه فناوری معتقدند ممکن است تا سال آینده میلادی ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار